رشید داودی

رشید داودی

در شهرستان ایذه واقع در استان خوزستان، متولد شدم. بعد از گذران تحصیلات کلاسیک، در پانزده سالگی تصمیم به فراگیری علوم حوزوی گرفتم و نخست به حوزه علمیه حضرت علی بن ابیطالب (علیه السلام) شهرستان ایذه و پس از یک سال به حوزه علمیه حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف شهرستان آشتیان هجرت کردم و در مدت چهار سال مقطع مقدمات را به اتمام رساندم و برای ادامه تحصیلات در سطوح عالی حوزه وارد حوزه علمیه قم و مدرسه علمیه حضرت امام محمد باقر علیه السلام شدم و در مدت دو سال دروس سطح را به پایان رساندم و مهیای حضور در دروس خارج شدم و به مدت 8 سال از محضر بزرگانی چون حضرات آیات وحید خراسانی (اصول فقه، بحث تعادل و تراجیح) و مکارم شیرازی (فقه، بحث حج) و جوادی آملی (تفسیر) زید عزهم کسب فیض کردم و همزمان به تحصیل در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در رشته علوم سیاسی (مقطع کارشناسی) مبادرت کردم و در سال 1386 آنرا به اتمام رساندم.
بعد از شروع درس خارج اصول استاد سید حسن خمینی در سال 1389 در درس خارج اصول (از ابتدای بحث الفاظ) ایشان نیز حاضر شدم و همزمان با اشتغال علوم حوزوی، در دانشگاه نیز تحصیل در رشته علوم سیاسی (مقطع کارشناسی ارشد) را  پی گرفتم.
پس از فراغت مقطع کارشناسی ارشد در سال 92، تحصیلات دانشگاهی خود را در گرایش اندیشه سیاسی در مقطع دکتری تخصصی (سال 93) ادامه دادم.
در این مدت علاوه بر درس های گفته شده، در دروس فلسفه (شرح منظومه)، عرفان نظری (مقدمه قیصری)، کلام و همچنین خارج فقه (بحث مکاسب محرمه) استاد خمینی نیز حاضر شدم. علاوه بر آن در درس خارج بیع استاد سروش محلاتی (بر اساس کتاب البیع امام خمینی) نیز حاضر می شدم.
هم اکنون در شهرستان قم در جوار آستانه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه علیها السلام مشغول تحصیل،تدریس، تحقیق و پژوهش هستم.

کتاب های رشید داودی

نسی ء و کبیسه (جلد یک)