کتاب نسی ء و کبیسه (جلد یک)

Nasi va Kabiseh
کد کتاب : 76465
شابک : ‫‭978-6004351768‬‬
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 653
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

نسی ء و کبیسه (جلد دوم)
Nasi va Kabiseh
کد کتاب : 76467
شابک : 978-6004351775
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 750
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب نسی ء و کبیسه (جلد یک) اثر رشید داودی

داستان کتاب «نسیء و کبیسه» از یک طرح ساده شروع شد. سالها قبل، به نظر من رسیده بود که تطبیق تقویم شمسی و تقویم قمری می تواند نگاه جدیدی را در فهم روایات پدید آورد. این بحث در میان جمعی از دوستان مطرح بود و در آن میان برادرم جناب حجت الاسلام والمسلمین رشید داودی این مبحث را جدی تر پی گرفت و به همت ایشان این مهم را در ضمن مقاله ای مورد اشاره قرار دادم و در ضمن یکی از مباحث فقهی آن را به کار گرفتم. این عمل مورد تشویق بزرگانی قرار گرفت تا آنجا که مرحوم آیت الله العظمی صانعی (قدس سره) آن را یکی از مصادیق دخالت زمان در اجتهاد برشمردند و نگارنده را مورد تشویق قرار دادند.
آن بحث که به سرانجام رسید، جناب آقای داودی در حوزه تقویم ها غوطه بیشتری خورد و من نیز که در مطالعات خود، با بحث نسیء مواجه شده بودم و آن را برخلاف نظر اکثر تاریخ نگاران و مفسران می فهمیدم، ایشان را به بررسی عمیق تر این موضوع از منظر تاریخی و تفسیری ترغیب کردم.

کتاب نسی ء و کبیسه (جلد یک)

رشید داودی
در شهرستان ایذه واقع در استان خوزستان، متولد شدم. بعد از گذران تحصیلات کلاسیک، در پانزده سالگی تصمیم به فراگیری علوم حوزوی گرفتم و نخست به حوزه علمیه حضرت علی بن ابیطالب (علیه السلام) شهرستان ایذه و پس از یک سال به حوزه علمیه حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف شهرستان آشتیان هجرت کردم و در مدت چهار سال مقطع مقدمات را به اتمام رساندم و برای ادامه تحصیلات در سطوح عالی حوزه وارد حوزه علمیه قم و مدرسه علمیه حضرت امام محمد باقر علیه السلام شدم و در مدت دو سال دروس سطح را به پایان رساندم و ...
دسته بندی های کتاب نسی ء و کبیسه (جلد یک)