کتاب راز راز

Raz-e Raz
تفسیر دکتر دینانی از «گلشن راز»
کد کتاب : 31327
شابک : 978-9644239168
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 435
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب راز راز اثر کریم فیضی

"راز راز" اثری است به همت "کریم فیضی" که حاوی "تفسیر دکتر دینانی از گلشن راز" می‌باشد. این کتاب پیرامون اثر ماندگار "شیخ محمود شبستری"، عارف نامی و پیشگام فرهنگ اصیل ایرانی در اعصار گذشته است که در گفت و گو و مصاحبت با دکتر دینانی شرح و درک شده است.
از "شیخ محمود شبستری" آثار متعددی به جای مانده است با این حال مجموعه "گلشن راز" از رنگ و لعابی متفاوت برخوردار است و از نظر عمق، گستره معانی و ظرائف کار، از سایر آثار وی گوی سبقت ربوده است.
"گلشن راز" شاهکاری معنوی و سرشار از اندیشه‌های والا و متعالی است که هر متفکری آن را تحسین می‌کند و از آن شگفت‌زده می‌شود. به طور کلی همه چیز در این اثر در اوج قله‌ی اندیشه قرار داشته و نماینده‎ی معرفت و معنویت یک دوره است.
کسانی که با دنیای شعر آشنا هستند، به طور واضح درک می‌کنند که هویت شعر بر پایه تخیل است و هر چه شاعر تخیل قوی‎تری داشته باشد و خیال‌انگیزتر بسراید، شعرش قوی‌تر و زیباتر می‌شود. "گلشن راز" از این ویژگی برخوردار است و مجموعه‌ای از شعرهای زیبا و سرشار از احساس است و در عین حال، در کنار برخورداری از زیبایی بیان و ظرافت‌های لفظ، نوعی منظومه است که بیش از تکیه بر تخیل، بر مرکب حکمت و عقل سوار است. ویژگی برجسته‌ی دیگر در این منظومه این است که با وجود حجم کم و تعداد اندک صفحات، مهمترین و عمیق‌ترین سوالات معنوی را مطرح می‌کند که در طویل‌ترین کتاب‌ها نیامده و حتی از اشاراتی برخوردار است که مطالبی مبسوط را در کتب بزرگ عرفانی تشکیل می‎دهند. "تفسیر دکتر دینانی از گلشن راز"، توسط "کریم فیضی" در کتاب "راز راز" گردآوری شده و خوانشی دلپذیر را برای مخاطب رقم می‌زند.

کتاب راز راز

کریم فیضی
کریم فیضی در سال ۱۹۸۰ میلادی (= ۱۳۵۸ شمسی) یک سال بعد از انقلاب اسلامی در تبریز به دنیا آمد. در آن سال تبریز درگیر شورش هایی بود که کمتر از شورش های تهران به عنوان مرکز ایران و قلب انقلاب نبود. تولد او مقارن با روزی بود که سید محمدعلی قاضی طباطبایی - از چهره های نامدار انقلابی - در تبریز ترور شد و به عنوان اولین کشته عبادتگاه (= «شهید محراب») معروف شد. بنابراین می توان حدس زد که کودکی اش در موجی از هیاهو و درگیری و ناآرامی سپری شده باشد.