مصطفی جلیلیان مصلحی

مصطفی جلیلیان مصلحی

مصطفی جلیلیان مصلحی از اهالی مشهد، در سال ١٣٥٥ شمسی متولد شد. او از شاعران معاصر فارسی زبان است که در وصف امام حسین (ع)، اشعاری را سروده است. وی از سال ١٣٦٧ ه. ش با هدایت ادیبان نامدار ایران‌ زمین چون ذبیح‌الله صاحبکار، قیصر امین‌پور، سید حسن حسینی و استاد احمد کمال‌پور و... کار خود را آغاز کرده است و در تلفیق شعر کلاسیک و شعر نو در بین شاعران شناخته شده و آثار ارزشمندی را با استفاده از این شیوه به شعر پویا و هدفمند معاصر ارائه کرده است. شعر مورد علاقه او و تبحرش در سرایش غزل، مثنوی، رباعی، سپید و نیمایی است و در نقد انواعِ ادبی نیز تواناست.
مصلحی در سال ١٣٨٦ ه. ش در رشته شعر و ادبیات فارسی به عنوان نخبه کشوری شناخته شد. او از استادان انجمن شعر معاصر خراسان رضوی و عضو ثابت انجمن شعر حوزه هنری، انجمن ادبی رضوی و خانه شعر جوان کشور بوده است. وی هم‌چنین موفق شده است عناوین برگزیده بسیاری در جشنواره‌ها و کنگره‌های سراسری شعر را احراز نماید.
از کارهای ادبی ایشان تصحیح و ویرایش علمی، ادبی دانشنامه شعر مهدوی و دو مجموعه گزینشی شعر معاصر رضوی و عاشورایی است. تحصیلاتش را در رشته حسابداری به پایان برده است.‏‌‏‏‏‏‏‏

کتاب های مصطفی جلیلیان مصلحی

در دلم جز غزل نمی گنجد