میلاد عرفان پور

میلاد عرفان پور

میلاد عرفان‌پور (متولد ۱۳۶۷ در شیراز) شاعر ایرانی است. شهرت او بخاطر سرودن در قالب‌های سنتی و بخصوص رباعی است. او تاکنون یکبار نامزد جایزه قلم زرین و برگزیده جشنواره شعر فجر بوده‌است. میلاد عرفان‌پور در شیراز به دنیا آمده‌است. سرایش شعر را از کودکی و تحت تأثیر دوبیتی‌های محلی که مادربزرگش برایش می‌خواند آغاز کرد. نخستین کتاب خود را با عنوان از شرم برادرم در قالب رباعی، به سال ۱۳۸۵ توسط انتشارات سپیده‌باوران منتشر کرد. او در سه مجموعه شعر بعدی خود نیز سرودن در همین قالب را ادامه داد: دو اثر پاییز بهاری‌ست که عاشق شده‌است و پادشهر را او در سال ۱۳۸۸ و جشن فراموشی‌ها در سال ۱۳۸۹ روانه بازار کتاب کرد.
میلاد در رشته «سیاست‌گذاری فرهنگ و ارتباطات» در دانشگاه امام صادق تحصیل کرده‌است و فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد از همین دانشگاه است. موضوع پایان‌نامه او تحلیل گفتمان انتقاد اجتماعی در شعر شاعران انقلاب اسلامی بوده‌است.
عرفان‌پور در سال ۱۳۹۴، مجموعه شعر تازه‌ای منتشر کرد که آخر مجلس نام داشت. این دفتر شعر در قالب‌های رباعی، نیمایی و غزل است و مضمون‌های غالب آن شامل مناجات، عرفان، شهادت و وقایع روز انقلاب اسلامی و جهان اسلام است.
وی کتاب بی‌خبری‌ها را در سال ۱۳۹۴ منتشر کرد. این اثر در یازدهمین دوره جشنواره قلم زرین نامزد شد، و بدین ترتیب او جوان‌ترین نامزد این جایزه از ابتدای تأسیس بود. او همچنین دبیر و داور در برخی جشنواره‌های شعر بوده‌است.
میلاد عرفان‌پور از تاریخ آبان ماه 1397 مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری است.

کتاب های میلاد عرفان پور

شمعدانی ها


از شرم برادرم


جشن فراموشی


پادشهر


مرد میدان


پادشهر


از آخر مجلس


تماشایی


راهبندان


بی خبری ها


ناخوانده


درباره تو