پتر هوراچک

پتر هوراچک

من در روز پنجشنبه 30 ژوئن 1967 در پراگ در چکسلواکی به دنیا آمدم. دوران کودکی من عالی بود - واقعاً از آن لذت بردم.
وقتی 15 ساله بودم به دبیرستان هنر در پراگ رفتم. خوب بود ما همه کارهای هنری را در آنجا انجام دادیم - چاپ، عکاسی، مجسمه سازی... و نقاشی. خوب پس مدرسه بود اما من خاطرات خوبی از آن دارم.
به مدت 2 سال از 19 سالگی در یک آژانس تبلیغاتی و طراحی دولتی کار کردم. شوخی بود. در چکسلواکی کمونیستی چیزی برای تبلیغ یا طراحی وجود نداشت. اما این تجربه سرگرم کننده و در نهایت الهام بخش بود. با افراد جالبی آشنا شدم و زمان جالبی بود.
سپس برای تحصیل در هنرستان هنرهای زیبا رفتم. من 6 سال در آنجا از صبح تا غروب طراحی و نقاشی کردم. در سال 1989 یک انقلاب رخ داد - و یک اعتصاب دانشجویی. سرگرمی عالی! زمان هیجان انگیزی بود که منجر به استودیوهای جدید در آکادمی، اساتید جدید و الهامات جدید شد. یک دختر انگلیسی، کلر وارد استودیوی ما شد و ما از آن زمان با هم هستیم.
در سال 1994 مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا را گرفتم و برای همیشه به انگلستان رفتم. اندکی بعد ازدواج کردیم و صاحب دو دختر شدیم - ترزا و سیسیلیا. وقتی پدر شدم اولین کتابم را ساختم. Walker Books "توت فرنگی ها قرمز هستند" و "سیاه و سفید چیست" را در سال 2001 منتشر کرد و من جایزه "Newcomer 2001" Books For Children را دریافت کردم.
از آن زمان تاکنون کتاب های زیادی منتشر شده است. من عاشق کاری هستم که انجام می دهم - سرگرم کننده است!

کتاب های پتر هوراچک