بابک اعتمادی

بابک اعتمادی

دکتر بابک اعتمادی دانشنامه‌نویس، فرهنگ‌نگار، نویسنده، مدرس و پژوهشگر معاصر ایرانی است.
شمار آثار وی به بیش از ۴۰ کتاب می‌رسد و به‌عنوان یک فرهنگ‌نگار کاربردی، به نگارش واژه‌نامه‌های فارسی اهتمام ورزیده است. او همچنین آثار متعددی در زمینه دانشنامه‌نویسی با تمرکز بر کتب مرجع عمومی از خود بر جای گذاشته است. از ایشان به دلیل تحقیقات و آثارش به‌عنوان یک دانشنامه‌نویس نوین یاد می‌شود.
وی آفریننده واژه‌نامه «فرهنگ دکتر بابک اعتمادی» است. این کتاب، دارای بیش از ۱۵۰۰۰ مدخل بوده و با صرف بیش از ده سال، از مهم‌ترین آثار ایشان به شمار می‌رود. این فرهنگ دربرگیرنده شرح و معانی مداخل ادبی، اجتماعی، علمی، صنعتی، عمومی، اعلام تاریخی و جغرافیایی و دیگر رشته‌های علوم است.
وی پدیدآورنده دائره‌المعارف جامعی همچون «دانشنامه دانستنی‌ها» می‌باشد که شامل بیش از ۲۴۰۰ مقاله است. فرهنگ اعلام «نامداران»، شرح مفصلی از سرگذشت مشاهیر بوده و «دانشنامه تفکر برتر» و «دانشنامه ۹ جلدی مدرسه» گردآوری گستره وسیعی از مفاهیم عمومی می‌باشند.
آثار نوینی که به ترتیب رویدادهای زمانی نگاشته شده‌اند مانند فرهنگ‌های محبوب «سال به سال»، «علم بشر از ابتدا»، «اختراعات انسان از ابتدا» و دانشنامه «جنگ» ازجمله آثار انتشاریافته اوست و دائره‌المعارف «تاریخ» موضوعات گوناگون را به‌صورت ابتکاری از جنبه تاریخی مورد بررسی قرار می‌دهد.
«اولین پزشک خانواده» یک منبع مناسب جهت معرفی انواع بیماری‌های فیزیکی و روانی در قالب یک دانشنامه مصور بوده و «دائره‌المعارف تغذیه» به شرح و بسط تغذیه مدرن و سنتی در قالب یک کتاب واحد می‌پردازد. دیگر فعالیت‌های او در حوزه علوم پزشکی، کتب مرجعی مانند «پزشکی و سلامت» و «دانشنامه بدن انسان» است.

کتاب های بابک اعتمادی

100 رویداد


سرزمین کارتونی حیوانات


کتاب فشرده تاریخ


فرهنگ مصور کودکان کنجکاو


راز و رمز ناشناخته ها


هنر نقاشی به زبان ساده


از تاریکی می ترسم


حقایقی درباره ی جاسوسی


اختراعات هراس انگیز


میکروب های هراس انگیز


خیلی ترسناک


سرزمین شگفت انگیز علم


کودک جهانگرد


از همه جا و همه چیز


دانشنامه تفکر برتر‏‫


تاریخ