مریم محبی فیروزآبادی

مریم محبی فیروزآبادی

مریم محبی فیروزآبادی متولد سال 1358 در شهر شیراز است. در 11 سالگی به دلیل ماموریت کاری پدر، به همراه خانواده به امارات متحده عربی مهاجرت و تحصیلات خود را در مدرسه ایرانیان آن کشور ادامه داد. اتمام دبیرستان وی همزمان بود با آغاز رونق اقتصادی شهر دبی در سال 1375. همین امر باعث شد تا به محض اتمام دوره دبیرستان، وارد بازار کار شده همزمان با همکاری در واحد ارتباط با مشتریان بانک Standard chartered  تحصیلات خود را در رشته مدیریت کسب و کار ادامه داد. سختکوشی و علاقمندی وی به بازارهای مالی باعث شد تا بعنوان دانشجوی ممتاز، موفق به اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه پرینستون آمریکا شود. همزمان با ادامه تحصیل در آمریکا، به فراگیری بازار تبادل ارزهای بین الملل پرداخت و موفق به فعالیت در بازار بورس نیویورک شد.
فعالیت حرفه ای وی در اتاق معاملات مجموعه United Global Markets آمریکا، نقطه عطفی در زندگی کاری وی به شمار می آید. پس از مدتی کوتاه، بعنوان نماینده ی شرکت مادر در خاور میانه اقدام به راه اندازی دفاتر نمایندگی و اتاق معاملات در کشورهای امارات متحده، عربستان سعودی و عمان نمود. در آغاز دهه 80، که همزمان بود با رونق شکل گیری بانکهای خصوصی ایران و بهره برداری این بانکها از سیستمهای یکپارچه بانکی، بصورت مشاور ارتباط خود را با نهادهای مالی کشور آغاز و در سال 1390 با هدف تاسیس اتاق معاملات در بانکهای خصوصی به ایران بازگشت.
تسلط وی به زبانهای انگلیسی، عربی و هندی باعث شد تا به خلا اطلاعات مرتبط با اتاق معاملات در کشور پی برده و به دنبال رفع این نقصان باشد. بر همین اساس تصمیم گرفت که فرهنگ لغت تخصصی در زمینه بازارهای مالی را تالیف کند.

کتاب های مریم محبی فیروزآبادی

فرهنگ اصطلاحات بازارهای مالی