یاکوب گریم

یاکوب گریم

یاکوب لودویک کارل گریم (Jacob Ludwig Carl Grimm) (زاده ۴ ژانویه ۱۷۸۵ – درگذشته ۲۰ سپتامبر ۱۸۶۳)، حقوق‌دان، زبان‌شناس، نویسنده و اسطوره‌شناس آلمانی بود که به خاطر گردآوری قصه‌های قومی و فلکلور آلمان مشهور است.
یاکوب گریم به کمک برادرش ویلهلم بیش از ۲۱۰ قصهٔ قومی سرزمین آلمان را گردآوری کردند. این داستان‌ها که امروزه به نام قصه‌های برادران گریم شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از دوست‌داشتنی‌ترین قصه‌های کودکان است.
در سدهٔ بیستم این قصه‌ها گاه به دلیل ارائهٔ شخصیت‌های جهانی‌اش ستوده شده‌اند و گاهی به موجب تبعیض جنسیتی و ارزش‌های بورژوازی مورد انتقاد قرار گرفتند. بسیاری از نویسندگان نیز نسخه‌های خود از این داستان‌ها را برای بچه‌ها و بزرگسالان نوشته‌اند.

کتاب های یاکوب گریم

قصه های برادران گریم (جلد1)


قصه های برادران گریم (جلد 2)


قصه های برادران گریم (جلد 3)


هانس خوش شانس و قصه های دیگر


قصه های شب 2


مجموعه قصه های شب 1


قدرت جهانی شش مرد


هنسل و گرتل


خانه شکلاتی


مجموعه قصه های شب 2


قصه های شب 3


قصه های شب 4


قصه های شب 5


قصه های شب 8


قصه های شب 9


قصه های شب 10


قصه های شب 6


قصه های شب 1


قصه های شب 7


سفیدبرفی و هفت کوتوله


راپونزل


جن خاکی و قصه های دیگر


بیشتر بخوانید

اهمیت «قصه‌های پریان» برای کودکان و بزرگسالان

«قصه های پریان» در اغلب اوقات کودکان را وارد جهانی سرشار از رویدادهای فانتزی می کنند، اما حتی پس از پشت سر گذاشتن دوران کودکی، حقایق اخلاقیِ این داستان ها در قلب و ذهن ما باقی می ماند.

چگونگی خلق «شخصیت های کودک» در داستان ها

در این مطلب می خواهیم درباره ی چگونگی به تصویر کشیدن «شخصیت های کودک» در داستان ها صحبت کنیم و درک بهتری را از ویژگی های آن ها به دست آوریم.

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟