مائیو بنچی

مائیو بنچی

میوی بینچی اسنل (Maeve Binchy Snell) (زادهٔ ۲۸ مه ۱۹۴۰ در دالکی، شهرستان دوبلین – درگذشتهٔ ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۲ در دوبلین) رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس، داستان کوتاهنویس و روزنامه‌نگار برجستهٔ ایرلندی بود. رمان‌های او به ۳۷ زبان ترجمه شده و بیش از چهل میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رفته‌است. بینچی که متولد شهر دوبلین بود، پیش از این که به حرفهٔ معلمی بپردازد، در دانشگاه مشغول تحصیل شد. او کار نویسندگی را با روزنامه‌نگاری و مقاله‌نویسی در یک مجله آغاز کرد. سپس به لندن در انگلیس رفت و توانست نخستین کتاب معروفش را در شهرهای لندن و دوبلین روانه بازار کند که شامل مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه طنزآمیز می‌شد.
وی در اواخر زندگی خود در وبگاه شخصی‌اش در پاسخ به پرسش یکی از طرفداران خود چنین نوشته بود: اوضاع جسمانی من خوب است اما به دلیل بیماری‌ای که دارم نمی‌توانم به دیگر نقاط جهان سفر کنم تا مردم و طرفدارانم را از نزدیک ببینم. اما من از این موضوع خوشحالم که شما به فکر سلامتی من هستید و به من دربارهٔ کتاب‌ها و رمان‌هایم نظر می‌دهید.
در نهایت به گفتهٔ «گوردون اسنل» همسر خانم میو بینچی که خود از نویسندگان ادبی ایرلند است، همسرش بعد از یک بیماری کوتاه‌مدت دوشنبه ۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۲ در بیمارستان با ادبیات این کشور وداع کرد.
پس از مرگ وی، سیاستمداران ایرلندی و نویسندگان این کشور به ادای احترام به این بانوی نویسنده پرداختند.

کتاب های مائیو بنچی

جاده ی تارا


دریاچه شیشه ای


دیدار در میدان آکسفورد


کافه کوانتین