محمد شجاعی

محمد شجاعی

محمد شجاعی متولد ۱۳۴۳ در تهران و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. وی دانش آموخته رشته فلسفه از دانشگاه تهران و طلبه دروس خارج فقه است. به علت شیفتگی به فراگیرى علوم دین، پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی در زادگاه خود، و بر اثر علاقه به معارف و علوم دینی و ترویج آن، وارد حوزه علمیه تهران شد و سال¬ها در محضر استاد مجتهدی تهرانی و دیگر شخصیت‌های علمی و برجسته آن روزگار همچون علامه حسن زاده آملی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله انصاری شیرازی، آیت الله ممدوحی که از شاگران مرحوم حضرت آیت الله بهجت بودند، حاج‌آقا امامی و مرحوم آقای دولابی کسب فیض نمودند.
مجموعه آثار مکتوب و صوتی استاد محمد شجاعی در حوزه‌های معارف اصیل دینی تلاشی در راستای بنا کردن دستگاه تفکر است تا با تغذیه از آبشخور کلام آسمانی و تعالیم اهل بیت علیهم السلام و اسلام فقاهتی قادر به تبیین رفتارهای مطلوب انسانی و رفع دغدغه‌های فکری و معرفتی بشر، با بیانی رسا و روان باشد. هسته مرکزی مجموعه مباحث و آثار استاد بر مبنای مفاهیم انسان شناسی بنا نهاده شده است.
در نگاه استاد شجاعی مجموعه معارف اسلامی اعم از کلامی و فقهی جز در پیوند و سمت‌گیری آنها با موضوع ولایت و وجود مقدس حضرت صاحب الامر ارواحنافداه معنا نمی‌یابد؛ انتظار حقیقی و امیدبخش از رهگذر کسب معرفت اصیل درباره خدا و اهل بیت علیهم السلام و معاد برای انسان معنا پیدا می‌کند و معرفت راستین امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم از طریق آگاهی انسان از مبداء خلقت و مقصد نهایی او و قواعد حرکت در این مسیر دست می‌دهد.
بیان استدلالات قوی و استفاده از آیات قرآن کریم و روایات و ادعیه معصومین علیهم السلام، در مباحث خودسازی و تزکیه نفس، شیوه منحصر به فرد این استاد عالیقدر است که تاکنون آثار مکتوب ارزشمندی را به جا نهاده است.

کتاب های محمد شجاعی