کتاب انسان کامل

ensan kamel
کد کتاب : 102507
مترجم :
شابک : 978-9642575159
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 221
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب انسان کامل اثر محیی الدین ابن عربی

ابن عربی (به عربی: ابن عربی‎) با نام کامل أبو عبدالله محمد بن علی بن محمد إبن عربی الحاتمی الطائی الأندلسی المرسی الدماشقی (زادهٔ ۲۶ ژوئیه ۱۱۶۵ – درگذشتهٔ ۱۶ نوامبر ۱۲۴۰ میلادی) ملقب به محیی‌الدین و ابن عربی و سلطان العارفین، و الشیخ الاکبر و امام العارفین و … دانشور، عارف، شاعر و فیلسوف مسلمان اندلسی بود که در اندیشه اسلامی بسیار تأثیرگذار بود. از ۸۵۰ اثر منتسب به وی، حدود ۷۰۰ اثر معتبر هستند در حالی که بیش از ۴۰۰ اثر هنوز موجود است. آموزه‌های جهان‌شناختی وی جهان‌بینی غالب در بسیاری از نقاط جهان اسلام شد.
وی در میان اهل سلوک و عرفان با نام‌های الشیخ الاکبر (از اینجا مکتب اکبریه یا اکبریان) و محیی‌الدین ابن عربی در سراسر خاورمیانه معروف است.
برخلاف تصور بسیاری، هرچند ابن عربی در برخی مباحث، سخنانی از صوفیه را تایید کرده است ؛ اما در مواردی نیز، به نقد آرایی از صوفیه پرداخته است. او در فتوحات ج۱، ص ۶۱ گفته است که او دیدگاه مستقلی دارد و او تابع دیدگاه صوفیه نیست.
این کتاب حاوی سخنان حکیمانه و جذاب عارف بزرگی چون ابن‌عربی است که با صفای باطنی و سلوک معنوی و قلم توانا و ذهنی وقاد توانسته است موضوع انسان کامل را با عباراتی مستدل و روشنی بیان نماید.

کتاب انسان کامل

محیی الدین ابن عربی
محیی‌الدین محمّد بن علی بن محمّد بن العربی طائی حاتمی زادهٔ ۲۶ ژوئیه ۱۱۶۵ و درگذشتهٔ ۱۶ نوامبر ۱۲۴۰ میلادی معروف به محیی‌الدین ابن عربی و شیخ اکبر پژوهشگر، فیلسوف، عارف و شاعر مسلمان عرب اهل اندلس بود. از ۸۰۰ اثری که به او نسبت داده می شود، ۱۰۰ اثر به صورت نسخه اصلی از وی باقی مانده است. آموزه های کیهان شناسی او در بسیاری از کشورهای اسلامی به جهان بینی غالب بدل شد.
دسته بندی های کتاب انسان کامل