کتاب سینمای آمریکا

American Cinema
کارگردانان و کارگردانی 1968_1929
کد کتاب : 104533
مترجم :
شابک : 978-6004562966
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 573
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1968
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب سینمای آمریکا اثر اندرو ساریس


« کتاب سینمای آمریکا برابر با قیلم همشهری کین در نقد فیلم است، کتابی درخشان که کارگردانان آمریکایی را از صنعتگر به هنرمند ارتقا داد، فعالیت‌های بسیاری از منتقدان سینمایی را آغاز کرد و زیبایی‌شناسی نسل کاملی از تماشاگران را با ارائه شیوه‌های جدید نگاه به فیلم شکل داد. "-- امانوئل لوی، نویسنده جورج کوکور، استاد ظرافت
نظریه مولف، که اندرو ساریس، منتقد فیلم، مدافع اصلی آن آمریکا بود، معتقد است که هنر در سینما را می توان تا حد زیادی به کارگردانان فیلم نسبت داد، که در حالی که اغلب بر خلاف سخت گیری های استودیوها، تهیه کنندگان و فیلمنامه نویسان کار می کنند، موفق می شوند هر فیلم را در آثار خود با سبک شخصی خود ارائه کنند. «سینمای آمریکای» ساریس، کتاب مقدس مطالعات مولف، تاریخ فیلم آمریکایی در قالب یک راهنمای پر جنب و جوش برای آثار دویست کارگردان فیلم، از گریفیث، چاپلین، و فون استرنبرگ گرفته تا مایک نیکولز، استنلی کوبریک و جری است. لوئیس علاوه بر این، این کتاب شامل گاه‌شماری از مهم‌ترین فیلم‌های آمریکایی، فهرستی بر اساس حروف الفبا از بیش از 6000 فیلم به همراه کارگردانان و سال‌های اکران آن‌ها، و مقاله‌های مهم «به‌سوی نظریه‌ای از تاریخ فیلم» و «تئوری نویسنده بازبینی شده» است. بیش از بیست و پنج سال پس از انتشار اولیه، «سینمای آمریکا» احتمالا تأثیرگذارترین کتابی است که تاکنون در این زمینه نوشته شده است.

کتاب سینمای آمریکا

اندرو ساریس
اندرو ساریس (زاده ۳۱ اکتبر ۱۹۲۸ – درگذشته ۲۰ ژوئن ۲۰۱۲) یک منتقد آمریکایی بود. او یکی از مدافعان برجسته نظریه مولف نقد فیلم بود.