کتاب آشنایی با جبر

Familiarity with algebra
منابع آموزشی برای مرحله ی اول المپیادهای علمی
کد کتاب : 109873
شابک : 978-9643185404
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 115
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
زبان کتاب : انگلیسی
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب آشنایی با جبر اثر محسن جمالی

در کتاب «آشنایی با جبر»، نوشته‌ی امحسن جمالی و منتشر شده توسط انتشارات فاطمی، تلاش شده تا مطالب جبری به صورتی آموزشی و تفسیری ارائه شود که مخاطبان اصلی آن، دانش‌آموزان مرحله‌ی اول المپیادهای علمی هستند. این کتاب با تأکید بر استفاده از کتب درسی معمولی و بهره‌گیری از مطالب درسی موجود، به تنظیم و ارائه مفاهیم اصلی جبر پرداخته است.

بیشتر فصل‌های کتاب بر اساس مسائل متنوع و مهارت‌های ابتدایی در حوزه جبر طراحی شده‌اند و در پایان هر فصل، مجموعه‌ای از مسائل تمرینی به منظور تقویت مفهوم‌های آموخته شده به خوانندگان ارائه شده است.

کتاب به شش فصل تقسیم شده است و سعی شده است تا مفاهیم جبری ابتدایی در شاخه‌های مختلف جبر نزدیک به مباحث درسی مرحله دوم متوسطه بیان شوند. مهم‌ترین نکته این است که برای تسهیل درک مطالب، مسائل ساده به مواد درسی هر فصل هماهنگ شده‌اند. همچنین، برخی از مسائل پایان هر فصل با علامت ستاره مشخص شده‌اند تا به عنوان مسائل چالشی تر مطرح شوند و برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به چالش‌های بیشتر مناسب باشند.

کتاب آشنایی با جبر

محسن جمالی
محسن جمالی ( متولد تهران ۱۳۵۵)، دکترای ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف، مشاور وزیر و رییس سابق باشگاه دانش‌پژوهان جوان، مدرس دانشگاه و مباحث تخصصی المپیاد ریاضی، طراح سوالات مختلف در المپیاد های ریاضی، عضویت گذشته در دفتر تالیف کتب درسی داشته است.
دسته بندی های کتاب آشنایی با جبر