کتاب وارثان

Varsan
کد کتاب : 117925
شابک : 978-6227326338
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب وارثان اثر شهرام احمدزاده

وارثان نمایشنامه‌ای‌ست با زبانی صریح و بی‌تکلف، طعنه‌آمیز و به‌شدت گزیده‌گو و مینی‌مالیست است که به‌گونه‌ای با اشاره به یکی از حوادث سیاسی مهم اوایل دهه‌ی شصت و روی کار آمدن جمهوری اسلامی از جامعه‌ای می‌گوید که پس از چهل سال درگیر بحران اقتصادی، سیاسی و به‌خصوص فرهنگی‌ست. نویسنده با زبانی به‌شدت اشاره‌وار اما نه سمبلیک و نشانه‌وار بلکه با اشاره به چند حادثه‌ی مهم سیاسی_اجتماعی به دور از هرگونه پیچیدگی‌ خاصی، خیلی ساده و روان به واکاوی معضلی بزرگ در جامعه‌ی ایران این چند دهه می‌پردازد.
زنی که تنها فرزندش ترنس -البته مردترنس- است و قصد دارد تغییرجنسیت بدهد؛ با دادن پول از مردی می‌خواهد که خودش را جای همسرش و پدر فرزندش جا بزند تا مانع کار او شود. این خط اصلی داستان است اما نویسنده با استفاده از صحنه‌هایی کوتاه که با عنوان «تکه» معرفی می‌شوند و هر کدام اسمی مستقل دارند؛ گویی می‌خواهد با تکه‌های پازلی گمشده و مطرود خواننده را وادارد به جای انفعال، پازل را کامل کند.

کتاب وارثان

شهرام احمدزاده
شهرام احمدزاده نویسنده ایرانی و متولد 1358 می باشد. حوزه تخصصی فعالیت ایشان مطالعات هنر، هنرهای زیبا، هنرهای نمایشی، تئاتر و نمایش می باشد.