کتاب چهار راه پولسازی

Rich dad’s cashflow quadrant
کد کتاب : 119663
مترجم :
شابک : 978-6006235431
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 408
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

چهارراه پولسازی
Rich dad’s cashflow quadrant
پشت چراغ سبز ثروت خواب نمانید
کد کتاب : 125530
مترجم :
شابک : ‫‭978-6007159675
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 301
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چهار راه پولسازی اثر رابرت کیوساکی

کتاب «چهار راه پولسازی» اثر رابرت کیوساکی، کارآفرین و سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی، راهنمایی عملی برای درک و دستیابی به استقلال مالی است. در این کتاب، کیوساکی چهار روش اصلی کسب درآمد را در قالب یک چهار‌ راه معرفی می‌کند و ویژگی‌ها، مزایا و معایب هر یک را بررسی می‌نماید.
چهار ضلع این چهار‌ راه عبارتند از:
1. کارمند (E): افرادی که برای دیگران کار می‌کنند و درآمد محدودی دارند؛
2. خویش‌فرما (S): افرادی که برای خود کار می‌کنند اما اغلب وابسته به مهارت‌ها و زمان خود هستند؛
3. صاحب کسب‌وکار (B): کسانی که سیستمی را برای درآمدزایی ایجاد کرده‌اند و افراد دیگر برایشان کار می‌کنند؛
4. سرمایه‌گذار (I): افرادی که پول، برایشان پول می‌سازد و درآمد غیرفعال دارند.
کیوساکی استدلال می‌کند که برای رسیدن به ثروت و آزادی مالی واقعی، باید از ضلع‌های E و S به ضلع‌های B و I حرکت کرد. او توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با سرمایه‌گذاری هوشمندانه بر روی دارایی‌ها، ایجاد کسب‌وکارهای مولد و کسب درآمدهای غیرفعال، جریان نقدینگی پایداری ایجاد نمود.
نویسنده همچنین به تفاوت طرز تفکر «پدر پولدار» و «پدر فقیر» خود اشاره می‌کند و بر اهمیت آموزش مالی، مدیریت ریسک، تفکر کارآفرینانه و سرمایه‌گذاری بلندمدت تأکید می‌ورزد.
در بخشی از کتاب، کیوساکی به اهمیت سواد مالی و درک مفاهیمی چون دارایی، بدهی، جریان نقدینگی و بازده سرمایه‌گذاری می‌پردازد. او بر این باور است که بدون درک عمیق این مفاهیم، موفقیت مالی پایدار دست‌یافتنی نخواهد بود.
کتاب «چهار راه پولسازی»، منبعی ارزشمند برای هر‌کسی است که به‌دنبال کسب استقلال مالی، ایجاد ثروت بلندمدت و رهایی از تله‌های مختلف اقتصادی است. با ارائه‌ی مفاهیم عمیق در قالبی ساده و روان، به همراه مثال‌های عملی و الهام‌بخش، این کتاب می‌تواند نقطه شروعی برای تغییر نگرش به پول و دستیابی به زندگی مالی بهتر باشد.

کتاب چهار راه پولسازی

رابرت کیوساکی
رابرتکیوساکی (متولد1947)است .رابرت تورو کیوساکی تاجر و نویسنده آمریکایی است. کیوساکی بنیانگذار Rich Global LLC و Rich Dad Company است، یک شرکت خصوصی آموزش مالی که آموزش امور مالی شخصی و کسب و کار را از طریق کتاب و فیلم به مردم ارائه می کند.بیشتر به خاطر کتاب پدر پولدار، پدر فقیر، پرفروش‌ترین شماره یک نیویورک تایمز شناخته می‌شود. کیوساکی با ربع جریان نقدینگی پدر ثروتمند و راهنمای سرمایه گذاری پدر ثروتمند همراه شد.
دسته بندی های کتاب چهار راه پولسازی