کتاب گنجینه حکمت در آثار نظامی

Ganjineh
کد کتاب : 123056
شابک : 978-9644042393
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب گنجینه حکمت در آثار نظامی اثر منصور ثروت

این اثر در پنج فصل تدوین شده است. «معرفی حکیم نظامی گنجوی»، «حکمت در آثار نظامی گنجوی»، «تهذیب اخلاق»، «تدبیر منزل»، و «سیاست مدن» عنوان فصل‌های کتاب است.

کتاب گنجینه حکمت در آثار نظامی

منصور ثروت
منصور ثروت در سال 1327 در شهر اردبيل متولد شد. ايشان داراي مدرك دكتراي زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه تهران در سال 1368 مي باشدو نامبرده هم اكنون عضو هيئت علمي و دانشيار دانشگاه شهيد بهشتي مي باشد. گروه : علوم انساني رشته : زبان و ادبيات فارسي تحصيلات رسمي و حرفه اي : تحصيلات رسمي منصور ثروت به قرار زير است: سوابق تحصيلي ديبلم اد بي در دبيرستان اذرابادگان اردبيل 1345 كارشناسي رشته زبان و ادبيات فارسي دانشگاه تبريز 1352 كارشناسي ارشد رشته زبان و ادبيات فارسي دانشگاه تبريز 1356 دكتري رشته زبان ...
دسته بندی های کتاب گنجینه حکمت در آثار نظامی
قسمت هایی از کتاب گنجینه حکمت در آثار نظامی (لذت متن)
نظامی گنجوی در زمره ی بزرگان ادب کلاسیک ایران است و تمام منتقدان هرگاه خواسته اند به گزینش چند شاعر بزرگ این مرز و بوم اقدام کنند، حتما نام «نظامی» را در کنار سعدی و حافظ و فردوسی و خیام ذکر کرده اند. نام نظامی با سرودن پنج گنج، همراه با تسلط و مهارت در داستان سرایی، با زیباترین شکل ممکن، وی را جزء سرآمدان شعر و ادب پارسی کرده است. نکته ی مهم آن که در ورای داستان پردازی و زیبایی هنری شعر وی، حکمتی نیز نهفته است که اثر حاضر در پی یافتن آن است.