کتاب آشنایی با کامپیوترهای کوانتومی

Quantum computing explained
کد کتاب : 124803
مترجم :
شابک : 978-6007724859
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 334
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب آشنایی با کامپیوترهای کوانتومی اثر دیوید مک ماهون

این کتاب برای دو دسته از خوانندگان نوشته شده است. گروه نخست دانشجویان دوره‌ی کارشناسی فیزیک، ریاضی و علوم کامپیوتر هستند. بیشتر کتاب‌هایی که درباره‌ی کامپیوترها و نظریه‌ی اطلاعات کوانتومی نگاشته شده‌اند برای این دسته از خوانندگان دشوار هستند. این کتاب خلأ موجود را با ارائه یک متن ساده پر می‌کند و کمک می‌کند تا این دانشجویان مفاهیم اساسی دانش اطلاعات کوانتومی را فراگیرند.
در درجه‌ی دوم برای خوانندگانی نوشته شده است که در رشته‌های دیگر تخصص دارند مثلا مهندسان، شیمی‌دانان و زیست‌شناسان. این خوانندگان ممکن است به اندازه‌ی متخصصان کامپیوترهای کوانتومی، در فیزیک کوانتومی و ریاضی پیش‌زمینه‌ی کافی نداشته باشند. این کتاب به اصطلاح "دست خواننده را می‌گیرد" تا علاوه بر مفاهیم پایه‌ای، مقداری هم محاسبه‌ی تئوری انجام دهد.
سرانجام این‌که کتاب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی فیزیک و کامپیوتر که درس کامپیوترهای کوانتومی می‌گذرانند، می‌تواند یک مرجع کمکی با مثال‌های عددی فراوان باشد در کنار متن اصلی و جزوه‌ی درسی‌شان.
هدف این کتاب بازکردن موضوع و آشنا کردن خواننده‌ی غیرمتخصص با کامپیوترهای کوانتومی است. بنابراین سطح آن ساده‌تر از کتاب‌های استاندارد موجود در بازار است. نحوه‌ی ارائه مطالب هم، نحوه‌ی مرسوم آن نیست، برای این‌که خواننده با مفاهیم پایه‌ای آشنا شود و آن‌ها را با حل مثال‌های عددی فرا گیرد.

کتاب آشنایی با کامپیوترهای کوانتومی