کتاب ورزش و تربیت بدنی در دانشگاه

Sports and physical education in university
کد کتاب : 125517
شابک : 978-6003558182
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 164
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب ورزش و تربیت بدنی در دانشگاه اثر علیرضا رحیمی

چنانچه تربیت بدنی در یک جامعه مطابق با اصول این علم در نظر باشد، افراد ورزشکار را از فردگرایی و خودمحوری خارج کرده و رشد روحیات طبیعی را در فرد بهبود می بخشد که در نتیجه شکوفا شدن این استعداد، فرد با سایر افراد اجتماع آسانتر ارتباط برقرار کرده و در کنار آنها زندگی می نماید.

از طرف دیگر، ورزش و حرکات منظم بدنی علاوه بر سلامت جسم برای سلامت روحی و روانی و اجتماعی فرد فواید زیادی دارد و در سازگاری فرد در جامعه و شخصیت فرد تاثیر می گذارد.

ورزش در درمان بیماری هایی نظیر افسردگی و نیز بر حافظه تاثیر می گذارد. ورزش برای جوانان و دانشجویان تکیه گاهی امن به حساب می آید تا در پناه آن به نهایت رشد و کمال مطلوب انسانی دست بایند.

سلامت جسمانی و روانی دانشجویان در هر جامعه دارای اهمیت بسیار بالایی است زیرا دانشجویان از جمله سازندگان فردای هر جامعه هستند.

اختلال در سلامت جسمانی و روانی آنها می تواند باعث افت تحصیلی و حتی در مواردی ترک تحصیل را نیز به دنبال داشته باشد.

اصولا در دانشجویان به دلیل شرایط خاص دانشجویی از جمله دوری از خانواده، وارد شدن به محیطی بزرگ و پرتنش، مشکلات اقتصادی و نداشتن درآمد کافی، حجم زیاد دروس، رقابت های فشرده و … مستعد از دست دادن سلامت جسمانی و روانی بوده و نیازمند دریافت آموزش و مشاوره در این خصوص هستند.

درس تربیت بدنی و ورزش هم با همین هدف و کمک به دانشجویان در دروس دانشگاهی قرار گرفته است تا دانشجویان با فعالیت بدنی در رشته های مختلف ورزشی آشنا شوند و بتوانند ورزش و تمرین را در برنامه زندگی خود به عنوان یک ضرورت داشته باشند.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب ورزش و تربیت بدنی در دانشگاه