کتاب رویا و تاریخ آمریکا در دو قرن

america's empire
  • 120,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: آگاه آگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 12697
مترجم :
شابک : 9789644163753
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 550
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب رویا و تاریخ آمریکا در دو قرن اثر کلود ژولین

کتاب "رویا و تاریخ آمریکا در دو قرن" نوشته ی "کلود ژولین" چشم انداز جهانی جسورانه ای را از تاریخ ایالات متحده ی آمریکا ارائه می دهد. "کلود ژولین" با استفاده از تخصص و تسلطش بر تاریخ امریکا خوانندگان را از دوران استعمار به امروز می آورد تا نشان دهد که چگونه ایالات متحده ی امریکا و اروپای غربی به دور از واگرایی ، سیرهای مشابه را در این دوره طولانی دنبال کردند و چگونه وابستگی آمریکا به انگلیس و اروپا خیلی دیرتر از آنچه در گذشته تصور می شد ، گسترش یافت. اطلاعات مطرح شده در این تاریخ تحلیلی، می تواند نقطه ی اتکایی برای عملکرد محققان و مورخان علاقمند به این حیطه ی پژوهشی باشد.
"کلود ژولین" در یک روایت گسترده که دو قرن طول می کشد ، توصیف می کند که چگونه شورش مستعمرات سرزمین اصلی، محصول بحرانی بود که به طور کلی کشورهای امپراتوری اروپا را آزار می داد. وی ردیابی می کند که چگونه ایجاد یک کشور ملی صنعتی بنام ایالات متحده آمریکا پس از جنگ داخلی به موازات تحولات در اروپای غربی ، تأثیرات بی ثبات کننده ی مشابهی را تقویت کرده و از طریق دستیابی به یک امپراتوری جزیره ای در کارائیب و اقیانوس آرام، راهی برای امپریالیسم گشود. دوره ی حاکمیت استعماری که متعاقب آن بود ، تاریخ امپراتوری های اروپا را در توجیهات ایدئولوژیک ، روابط اقتصادی و اصول اداری منعکس کرد. در نهایت "کلود ژولین" در کتاب "رویا و تاریخ آمریکا در دو قرن" طرحی از تمام فراز و نشیب های تاریخ امریکا را ترسیم می کند که به خواننده ی کتاب کمک می کند تا درک مناسبی نسبت به این روند به دست آورد.

کتاب رویا و تاریخ آمریکا در دو قرن

دسته بندی های کتاب رویا و تاریخ آمریکا در دو قرن
قسمت هایی از کتاب رویا و تاریخ آمریکا در دو قرن (لذت متن)
چهار سال بعد از اولین تیرهایی که از طرف وطنپرستان به طرف قبا سرخها، در لگزینگتن و در کنکورد، شلیک میشود، ژنرال جرج واشنگتن چنین می نویسد: آرمان ما شریف است: این آرمان، آرمان بشریت است. دو سال قبل از این تاریخ، لافایث، در حالی که در کشتی ویکتوار Victoire سوار است و به طرف امریکا در حرکت ، به شکلی دیگر، همین فکر را بیان کرده است: «سعادت بشریت، به نحوی جدایی ناپذیری به سعادت ملت امریکا مربوط است. در دو قرن سپری شده است، اکنون، چه در داخل امریکا و چه در خارج از مرزهای آن، عده بیشماری براین عقیده اند که امریکا بهترین پاسدار حیثیت و آزادیهای بشری است: هرمان ملویل Herman Molville، در کمال صمیمیت می نویسد: ما پرچم دار آزادیهای بشری هستیم. در زمانی نزدیک به زمان ما، جی. اف. کندی همین عفیده را بازگو می کند: امریکابیان پاسداران سنگرهای آزادی جهانی هستند. در آستانه انقلاب کبیر فرانسه، روسو به این نتیجه رسیده بود: انسان آزاد به دنیا آمده است، اما همه جا او را به بند کشیده اند.