کتاب ریشه های مسیحیت در اسناد بحرالمیت

The Dead Sea Scrolls and Primitive Christianity.
کد کتاب : 74912
مترجم : علی مهدی زاده
شابک : 978-9648090246
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1979
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب ریشه های مسیحیت در اسناد بحرالمیت اثر ژان دانیلو

مولف در این کتاب بر آن است تا به این سوال پاسخ دهد که آیا پیام های آیین مسیحیت و تعالیم آن، همان پیام ها و تعالیمی نیست که قبل از ظهور حضرت عیسی، در آیین یهودیان اسنی وجود داشته است؟
وی در این باب می نویسد:
"در سال 1947 اولین دست نوشته های اسنی در غارهای قمران کشف شد. دست نوشته هایی که تاریخ تحریر آن ها به سال های قبل و بعد از ظهور حضرت مسیح می رسد. از آن زمان به بعد رساله های زیادی نوشته و چاپ شد که در آن ها دانسته های قبلی، از محیط یهودیان در عصر ظهور مسیح و همچنین اطلاعاتی در باب عهد جدید و محتوای آیین مسیحیت اولیه مورد بازنگری قرار گرفت". مباحث کتاب ذیل این عناوین به طبع رسیده است: "جامعه قمران و محیط انجیلی"، "مسیح و معلم عدالت" و "رشد اولیه کلیسا و جامعه قمران".

کتاب ریشه های مسیحیت در اسناد بحرالمیت

ژان دانیلو
ژان دانیلو (Jean-Guenolé-Marie Daniélou S.J.) (14 مه 1905 - 20 مه 1974) یک یسوعی و کاردینال فرانسوی، یک پاترولوژیست، الهی‌دان و مورخ مشهور بین‌المللی و عضو آکادمی فرانسه بود.ژان گنوله ماری دانیلو در 14 مه 1905 در Neuilly-sur-Seine متولد شد. او پسر چارلز دانیلو و مادلین کلامورگان بود. پدرش یک سیاستمدار ضد روحانی بود که چندین بار به عنوان وزیر در دولت فرانسه خدمت کرد، در حالی که مادرش یک معلم کاتولیک و مؤسس مؤسساتی برای آموزش زنان بود. برادرش آلن (1907-1994) یک هند شناس ...
دسته بندی های کتاب ریشه های مسیحیت در اسناد بحرالمیت