کتاب قطاری که ایستگاه نداشت

Eve Giden Küçük Tren
کد کتاب : 129324
مترجم : کالینا رشیدپور
شابک : 978-6229261750
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب قطاری که ایستگاه نداشت اثر بهیچ آک

«قطاری که ایستگاه نداشت» داستان مرزهای الکی است؛ رمانی طنزآمیز از نویسنده‌ای ترکیه‌ای، درباره‌ی روستایی با یک معدن متروک و آدم‌هایی که سر چیزهای کوچک به جان هم می‌افتند.
با این‌که مخاطب اصلی رمان‌های بهیچ آک بچه‌ها و نوجوان‌ها هستند اما شخصیت‌های این داستان، اتفاق‌هایی که برایشان می‌افتد و حال‌وهوای زندگی‌شان خیلی شبیه حال‌وهوای زندگی همه‌ی ما، با هر سن‌وسالی، در ایران است. لابه‌لای قصه‌ی «قطاری که ایستگاه نداشت» انگار پدربزرگ، خاله یا عمو، دوستان و همسایه‌های خودمان را می‌بینیم. سگ پیری که بعضی وقت‌ها کارهای عجیب و غریبی می‌کند، زنی که با آرزوهای عجیبش به خانه‌ی پدربزرگش برمی‌گردد، پسربچه‌ای که زیادی لاف می‌زند، مردی که از بازنشستگی خسته شده و قطار کوچکی که هیچ‌کس، بزرگ یا کوچک، دلش نمی‌خواهد از آن پیاده شود.

کتاب قطاری که ایستگاه نداشت

بهیچ آک
بهیچ آک (۱۹۵۶، سامسون) کاریکاتوریست، نویسنده و کارگردان فیلم مستند ترک است. Behiç Ak در دانشگاه Yıldız و ITU معماری خوانده است. بهیچ آک که از سال 1982 کاریکاتور می کشد، در روزنامه جمهوریت گروه کارتونی «کیم کیمه دوما» را می کشد. او نمایشنامه‌های تئاتری نوشت که در ترکیه و کشورهای مختلف اجرا می‌شد.