کتاب خلیل الله؛ پادشاه قلم

Khalilullah; Padeshah- e qalam‮
گلستان هنر 20
کد کتاب : 131327
مترجم :
شابک : 978-6006728674
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 56
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب خلیل الله؛ پادشاه قلم اثر حمیدرضا قلیچ خانی

داد و ستدهای فرهنگی-هنری ایران و هند، گذری بر زندگی خلیل الله، خوشنویسی و هنر خلیل الله، شاعری خلیل الله، آثار برجای مانده و رقم های خلیل الله از جمله موضوعاتی هستند که در کتاب گلستان هنر 20 تالیف دکتر حمیدرضا قلیچ خانی آمده اند. کتاب خلیل الله؛ پادشاه قلم نخستین کتاب مستقل درباره ی خلیل الله است که در آغاز به درخواست خانم دکتر کیلان اورتن به شکل مقاله به زبان انگلیسی تالیف شد و سپس با تغییرات و افزودگی هایی واردسلسله “گلستان هنر” گردید.
مجموعه گلستان هنر در راستای شناخت و معرفی گذشته ی فرهنگی و هنری کشور بزرگ و هنرپرور ایران، ضمن ایجاز می کوشد تا با تکیه بر مستندات و تازه ترین پژوهش های علمی، اطلاعات بدیعی را در معرفی و تحلیل آثار هنرمندان گمنام یا کمتر شناخته شده ی هنرهای تجسمی به دست دهد.

کتاب خلیل الله؛ پادشاه قلم

حمیدرضا قلیچ خانی
حمیدرضا قلیچ خانی در سال ۱۳۴۷ در تهران متولد شد. قلیچ ‌‏خانی خوشنویسی را از 1363 به شکل ‏جدّی نزد استاد اویس وقسی آغاز کرد و در سال 1368 دورۀ ممتاز را به پایان رساند و همان سال به کلاس فوق ممتاز استاد امیرخانی راه یافت. وی خطّ ثلث را از استاد موحّد حسینی آموخت و در سال‏های 68 و 69 دو نمایشگاه انفرادی برگزار کرد. قلیچ‌خانی، در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی نیز موفق به کسب مدرک دکتری شده است.