کتاب الکترونیک دیجیتال

Digital electronics
کد کتاب : 133777
شابک : 978-6222187798
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 164
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب الکترونیک دیجیتال اثر مهدی سیفی پور

درس مدارهای الکتریکی اغلب به ارائه تکنیک­‌های حل مسأله و محاسبه جریان شاخه­‌ها، ولتاژ گره‌­ها، توان مصرفی و سایر پارامترها می‌­پردازد، در حالی که در درس مدارهای الکترونیکی (یا الکترونیک) هدف ما تحلیل مدار و بررسی اثر تغییر پارامترها در مدار می­‌باشد. عناصر اصلی یک مدار الکتریکی شامل مقاومت، خازن، سلف، ترانسفورماتور و منابع تغذیه است ولی یک مدار الکترونیکی علاوه بر این عناصر می‌­تواند شامل دیود، ترانزیستور و تریستور هم باشد. مدارهای الکترونیکی نیز خود به دو دسته تحلیل مدارهای آنالوگ و دیجیتال تقسیم می­‌شوند که تفاوت آن­‌ها اغلب در نوع ورودی- خروجی و شرایط کاری مدار است.
مفاهیم "الکترونیک دیجیتال" که در این کتاب بررسی می‌­کنیم، به تشریح پارامترها و طراحی مدارهای الکترونیکی دیجیتال در سطح ترانزیستور می­‌پردازد. شما در این کتاب با فیزیک الکترونیک، پارامترهای مهم در طراحی مدارهای دیجیتال، ترانزیستورهای پیوند دوقطبی و ترانزیستورهای اثر میدان، منطق‌­های دیجیتال برای طراحی مدارهای الکترونیکی دیجیتال، انواع معکوس­‌کننده­‌ها، اصول طراحی مدارهای دیجیتال، طراحی مدارهای دیجیتال ترکیبی و ترتیبی در سطح ترانزیستور، مدارهای خاص منظوره و همچنین محاسبه تاخیر در مدارهای الکترونیک دیجیتال آشنا خواهید شد.

کتاب الکترونیک دیجیتال

مهدی سیفی پور
مهدی سیفی پور ُ متولد 1366 ُ دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی برق-الکترونیک دیجیتال دانشگاه صنعتی امیرکبیر ودانشجو دکتری مهندسی کامپیوتر - دانشگاه تهران است.