کتاب تهیه گزارش از روند و پیشرفت پروژه

Preparation of report
کد کتاب : 134493
شابک : 978-6222187835
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 210
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تهیه گزارش از روند و پیشرفت پروژه اثر مهدی یوسفی نژاد عطاری

یکی از مهم‌ترین موضوعات در بخش مدیریت برنامه‌‎ریزی و کنترل پروژه، تعیین وضعیت کنونی و درصد پیشرفت پروژه می‌باشد که برای تصمیم‌گیری ذینفعان پروژه از جمله کارفرمایان، مشاوران و پیمانکاران از اهمیت بسزایی برخوردار است.
محاسبه و تعیین درصد پیشرفت واقعی پروژه، تک‌بعدی نبوده و بدون بهره‌گیری از سایر روش‌های آن، نمی‌توان واقعیت میدانی پروژه را به تصویر کشید، لذا مدیران پروژه برای اینکه دیدی جامع و تاثیرگذار از وضعیت کنونی پروژه داشته باشند باید در دوره‌های زمانی مشخص، به بررسی پیشرفت در لایه‌های زمانی، هزینه‌ای، فیزیکی، برنامه‌ای و منبعی پروژه بپردازند؛ همچنین دفتر مدیریت پروژه (PMO) نیز می‌تواند به بهترین شکل از این روش‌ها برای محاسبه و آنالیز پیشرفت و صحت‌سنجی گزارشات دریافتی بهره گیرد.
در این کتاب برای تبیین وضعیت و مقدار پیشرفت پروژه‌ها و فرآیندهای آن، مفاهیمی چون مهندسی، خرید، تامین تجهیزات و ساخت که از بخش‌های جدا نشدنی پروژه‌ها می‌باشد را به زبانی ساده مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم و از طرفی با بهره‌گیری از واژه‌هایی همچون Plan Progress ، Actual Progress ،Cash flow ، Trend ، DSR ، PSR ، PMS ، EVM که بسان ابزار، روش و تکنیک‌هایی برای کمی سازی آن مفاهیم می‌باشند به آموزش نحوه‌ی محاسبه‌ی آنها پرداخته تا ضمن تهیه‌ی گزارشی یکپارچه و دقیق، گامی هرچند کوچک در جهت بهبود روند پیشرفت پروژه‌های ایران عزیزمان برداریم.

کتاب تهیه گزارش از روند و پیشرفت پروژه

مهدی یوسفی نژاد عطاری
دکتر مهدی یوسفی‌نژاد عطاری ، متولد 1362، دارای مدرک دکتری تخصصی مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین هستند. زمینه‌های پژوهشی و کاری تخصصی ایشان در حوزه‌های مختلف مهندسی صنایع و زنجیره تامین سلامت و تاسیس واحدهای تحقیق و توسعه است. ایشان همچنین عضو هیات علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب نیز هستند. از زمینه‌های آموزشی و پژوهشی ایشان می‌توان مواردی مانند مدیریت پروژه و برنامه‌ریزی تولید را نام برد.
دسته بندی های کتاب تهیه گزارش از روند و پیشرفت پروژه