کتاب حقوق بانکی 1

Banking Law
کد کتاب : 137891
شابک : 978-6222382391
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 330
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

حقوق بانکی 2
Banking Law
کد کتاب : 137892
شابک : ‭ 978-6222382407‬‬
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 434
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب حقوق بانکی 1 اثر ناصر زنگباری

حقوق بانکی مجموعه قوانینی است ناظر بر عملیات بانکداری و فعالیت هایی است که عملیات بانکی بر اساس آن صورت می گیرد. قوانین مدنی، تجارت، قانون پولی و بانکی کشور، قانون ملی شدن بانک ها، لایحه قانونی طرز اداره امور بانک ها و متمم آن، قانون عملیات بانکداری بدون ربا و آیین نامه های اجرایی آن، قانون صدور چک با اصلاحات بعدی، از جمله مهم ترین منابع تقنینی حقوق بانکی می باشند، که البته عرف متداول بانکداری و رویه قضایی در زمینه مسائل بانکی هم از جمله سایر منابع این حقوق می باشد.
کتاب حاضر، حاصل سال ها تجربه نگارنده در امور بانکداری، فعالیت در شعب بانک، امور حقوقی بانکی و تدریس در مباحث مرتبط با حقوق بانکی می باشد. این اثر در دو جلد تدوین شده است. در جلد اول ابتدا به مباحث کلی حقوق از حقوق مدنی پرداخته شده است، سپس مسئولیت مدنی کارکنان بانک ها و بحث وکالت در امور بانکی تبیین می شود و در فصلی مجزا به صورت کاربردی به تکلیف بانک درخصوص مشتریان متوفی، بازداشت موجودی حساب مشتریان و نحوه عملکرد مسئولان بانک در خصوص انجام ابلاغ اوراق قضایی اشاره شده است. در دو فصل پایانی نیز به لحاظ اهمیت اشخاص حقوقی به عنوان تشکیل دهنده بخش اعظم مشتریان بانک، انواع شرکت های تجارتی و اسناد و دفاتر تجاری از منظر قانون تجارت و قانون چک اختصاص داده شده و به ضمیمه قوانین کیفری مرتبط، پیرامون امور بانکی ارائه شده است. کتاب در مجموع دربرگیرنده مطالب علمی و کابردی در زمینه حقوق بانکی است و در عین ایجاز و اختصار از جامعیت لازم برخوردار است.

کتاب حقوق بانکی 1

ناصر زنگباری
ناصر زنگباری ، متولد 1343 ، وکیل پایه یک دادگستری ، مدرس دانشگاه و مدرس بانک مرکزی، پژوهشکده پولی و بانکی کشور، موسسه بانکداری ایران، عضو کمیته رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) بانک ملی ایران، مشاور حقوقی بانک های سامان ، رفاه ، آینده ، شرکت مپسا و ... است.