کتاب من و کودک من

Me and my baby
راهنمای مادران
کد کتاب : 14037
شابک : 978-9640018927
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 858
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 54
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب من و کودک من اثر جواد فیض

"من و کودک من" یک راهنمای جامع برای مادران به قلم دکتر "جواد فیض" می باشد که طبق آخرین یافته های علم پزشکی ویراست شده است. این اثر اطلاعات جامعی را از نظر بهداشت و سلامت برای مادر و جنین در دوران بارداری و همچنین تغذیه ی مناسب و مراقبت از کودک، توجه به رشد و پرورش مناسب او و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف ارائه می کند. "جواد فیض" اهداف اصلی تالیف این کتاب را حفظ سلامتی جنین و نوزاد و همچنین پاسخ به احتیاجات مادرانی بیان کرده که خواهان رشد و پرورش کودک خود از روش های درست و اصولی هستند تا فرزند دلبندشان بهترین شرایط رشد را از مسیرهای آزموده شده ی علمی و منطقی تجربه کند.
"من و کودک من" تماما بر اساس منابع معتبر علمی که با تجربیات حرفه ای مولف تلفیق شده، به رشته ی تحریر درآمده و با زبانی ساده و قابل درک، ابزاری به والدین ارائه می کند که براساس آن بتوانند با اعتماد و اطمینان به مطالب کتاب، نوزاد خود را در محیطی سالم و صحیح پرورش دهند. آگاهی به مطالب کتاب "من و کودک من"، جهت رشد و شکوفایی فکری و ذهنی، عاطفی و احساسی، روحی و روانی و حتی هوشی و جسمی کودک بسیار یاری کننده است و به سبب نثر ساده و روان کتاب، همگان از والدین و مشاوران گرفته تا دانشجویان و محققان می توانند از مطالب آن بهره ببرند. کتاب از آمادگی برای بارداری، فرآیند حاملگی و مراقبت های نه ماهه، زایمان و شیرخوارگی نوزاد گرفته تا تغذیه، واکیسناسیون، رشد و نمو، بازی کردن، دندان درآوردن، خواب، گریه و انواع و اقسام بیماری ها و حساسیت های کودک، همه را با جزییات دقیق بررسی می کند و به پدر و مادر برای مراقبت از فرزندشان اطمینان خاطر می دهد.

کتاب من و کودک من

دسته بندی های کتاب من و کودک من
قسمت هایی از کتاب من و کودک من (لذت متن)
پیدایش حیات و آغاز زندگی در لحظه ای که باروری انجام می گیرد ، یعنی نطفه مرد با نطفه زن در لوله ی رحم تماس پیدا می کند و با هم یکی می شوند ، موجودی به وجود می آید و آبستنی شروع می گردد و زندگی یک انسان آغاز می شود . ( شکل شماره ۲ ) آبستنی در چهار مرحله انجام می گیرد : ۱-تخمک گذاری ۲- بارور شدن ، ۳- تقسیم سلول بارور شده ۴- لانه گزینی - تخمک گذاری : هر دختر خانمی در موقع تولد خود ، حدود ۲ میلیون تخمک در تخمدان خود دارد ، ولی موقعی که به سن بلوغ می رسد ، تعداد تخمک های او کم خواهد شد . در دوران بلوغ تا زمان یائسگی ، هر خانم هر ماه در وسط دوران قاعدگی یعنی حدود روز چهاردهم قاعدگی ، تعداد ۱۰۰ تا ۱۵۰ تخمک از کیسه کوچکی که آن را فولیکول می نامند آزاد می کند ولی فقط یکی از این تخمک ها تکامل می یابد . ( شکل شماره ۲ ) تخمک های آزاد به طرف لوله شیپوری حرکت می کنند . تخمک ها بسیار کوچکند ، به طوری که به سختی با چشم دیده می شوند . زمانی که تخمک به لوله شیپوری رسید اگر در خلال ۱۲ ساعت سلول اسپرم ( نطفه مرد ) در لوله شیپوری حضور پیدا کند ، به آن نزدیک می شود و در آن نفوذ می کند و باروری انجام می گیرد . ( شکل شماره ۲ )