کتاب درباره علم شناختی

About Science
کد کتاب : 16229
شابک : 978-9640016046
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 199
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درباره علم شناختی اثر جواد حاتمی

کتاب «درباره علم شناختی» توسط جواد حاتمی به نگارش درآمده که نشر «امیرکبیر» نیز آن را منتشر کرده است. در این کتاب همانطور که از عنوان آن مشخص است، خواننده بصورت مفهومی با رشته علم شناسی درگیر می شود. جواد حاتمی نویسنده این کتاب مخاطب را با چند سوال اساسی با خود همراه می کند. می دانیم که مسئله آگاهی، مسئله ای است که در مرز میان علم و فلسفه قرار دارد و چند سالی است که به طور جدی مورد توجه محققانی که در رشته های مختلف علوم شناختی فعالیت می کنند، قرار گرفته است. دلیل اهمیت آگاهی، جایگاه آن در میان موضوعات علمی و فلسفی است. اگر با یک دیدگاه کلان همه مسائل تمامی حوزه های علمی را برحسب میزان اهمیت شان در کنار هم قرار دهیم، در نهایت به سه پرسش بنیادین خواهیم رسید که عبارتند از:
- جهان چگونه پدید آمده است؟
۔ حیات چگونه پدید آمده است؟
- آگاهی چگونه پدید آمده است؟
از این دست سوالات عملا ذهن خواننده کتاب را آماده پذیرش مسائلی می کند که در اینجا قرار است از منظری متفاوت به آنها پرداخته شود.

کتاب درباره علم شناختی

جواد حاتمی
جواد حاتمي متولد سال 1352، کارشناس و کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی از دانشگاه تهران می باشد. وی دکتری روانشناسی خود را در سال 1382 از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد. حاتمی داورپنجمین کنفرانس بین المللی علوم شناختی، در تهران (1392) بود. وی دارای چندین کتاب ترجمه شده مانند"روانشناسی تکاملی." (1390)، وبازتوانی شناختی بیماران مبتلا با آسیب مغزی و اختلالات عصب شناختی (1387) و همچنین چندین کتب تالیفی از جمله کتب"درباره علم شناختی." (1392)،"خویش-تن:سه فصل درباره مفهوم شخصیت." (1387)،مقدمه ای بر علو...
دسته بندی های کتاب درباره علم شناختی
قسمت هایی از کتاب درباره علم شناختی (لذت متن)
درباره علم شناختی، کتابی مقدماتی است درباره مجموعه علومی که به صورت میان رشته ای به مطالعه ذهن و شناخت در انسان و سایر موجودات هوشمند می پردازد. هدف از نگارش کتاب، معرفی علوم شناختی و بیان جذابیت های آن برای دانشجویانی است که علاقه مند به آشنایی با این حوزه هستند یا به تازگی مطالعه در این رشته را آغاز کرده اند. علوم شناختی، حوزه ای است که به آینده تعلق دارد. قسمتی از جذابیت و هیجان انگیز بودن آن نیز به همین خاطر است. این آینده البته آغاز شده و بخشی از وجوه آن در زندگی روزمره کنونی قابل مشاهده است. دانستن اینکه فناوری حاصل از رشته های مختلف علوم شناختی چگونه زندگی بشر را دستخوش تغییر خواهد کرد، موجب مهاجرت بسیاری از دانشمندان به این حوزه شده است. این دانشمندان، موفقیت های قابل توجهی در ابداع فناوری های مرتبط با ذهن، مغز و هوش و شناخت به دست آورده اند و در مسیر دستیابی به اهداف بزرگتر نیز قرار دارند. از جمله این موفقیت ها می توان به مواردی مانند طراحی سیستمها و ماشین های هوشمند، ابداع ابزار و تکنیک های خوانش مغز و طراحی روشهایی برای تأثیرگذاری بر ذهن و مغز اشاره کرد، اما این تنها بخشی از جذابیت های علم شناختی است.