کتاب شمشیر ایران

The Sword of Persia: Nader Shah
سرگذشت نادرشاه افشار
کد کتاب : 113095
مترجم :
شابک : 978-9642073221
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 399
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

شمشیر ایران نادر شاه
The Sword of Persia: Nader Shah
کد کتاب : 62418
مترجم :
شابک : 978-9643314408
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 506
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

ایران در عصر نادر
The Sword of Persia: Nader Shah
کد کتاب : 16284
مترجم :
امیر نیاکویی
شابک : 978-9643342982
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 370
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ایران در عصر نادر اثر مایکل اکسورثی

کتاب "ایران در عصر نادر شاه" اثر "مایکل اکسورثی" داستان فراز و نشیب های زندگی نادرشاه است .داستان زندگی نادر ،منحنی تکان دهنده ای است از شروعی مبهم، تا توطئه ای بی رحمانه، موفقیت نظامی، جلال و ثروت و سپس انحراف؛ تا خطا، ارعاب، استیصال، قساوت ددمنشانه، جنون و در نهایت مرگ، آن هم در مکان و زمانی که برای اکثر خوانندگان غربی کاملا مبهم است. نادر شاه ، حاکم ایران از سال 1736 تا 1747 ، جاه طلبی بی رحمانه ، انرژی ، درخشش نظامی ، بدبینی و ظلم را مجسم کرد. سلطنت او پر از خونریزی ، خیانت و وحشت بود. با این حال نادر شاه در تاریخ مدرن اولیه ی ایران نقشی محوری دارد.
او پسر چوپانی بود که در نهایت برخاست تا کشور خود را از اشغال خارجی آزاد کند و خود را شاه ایران بنامد. وی ایران قرن هجدهم را از فروپاشی سیاسی نجات داد و به قدرت مسلط در منطقه بدل کرد ، هرات و قندهار را باز پس گرفت ، دهلی را فتح کرد ، گنج های عظیم هند را غارت کرد، به طور مکرر امپراطوری عثمانی در ترکیه را شکست داد و بر بیشتر مناطقی که اکنون عراق است ، غلبه کرد، اما همانند هر فاتح خارجی دیگری پیش از خود، بدگمانی و زیاده خواهی او را وادار به آزار و اذیت مردم پارس کرد . "ایران در عصر نادر شاه" داستان مردی قابل توجه را، بی رحمانه بازآفرینی می کند ، کسی که هم جذابیت دارد و هم وحشیگری دارد و در نهایت به نماد هیولای ظلم و ستم تبدیل می شود. روایت کتاب غنی و پر از وقایع دراماتیک است. همچنین به تحقیقات جدیدی می پردازد، که برای مورخان و دانشجویان ضروری خواهد بود.

کتاب ایران در عصر نادر

مایکل اکسورثی
مایکل جورج اندرو آکسورثی (26 سپتامبر 1962 - 16 مارس 2019) یک دانشگاهی ، نویسنده و مفسر انگلیسی بود. وی بین 2000-1998 رئیس بخش ایران در اداره امور خارجه و مشترک المنافع انگلیس بود.او در ووکینگ متولد شد. وی دوران کودکی خود را در غرب کربی ، رادیر ، ایلکلی و چستر گذراند و در آنجا در مدرسه کینگ تحصیل کرد. در دوران تعطیلات در نوجوانی به دفعات از ایران دیدن می کرد زیرا پدرش در آنجا در پروژه ای با بانک میدلند درگیر بود.در دهه 1980 ، در هنگام تحصیل تاریخ در پیترهاوس کمبریج ، بسیار تحت تأثیر مورخان و س...
دسته بندی های کتاب ایران در عصر نادر
نکوداشت های کتاب ایران در عصر نادر
This is, without any doubt, a valuable book. Axworthy gives a fascinating picture of Iran in the 18th century and provides a key to the better understanding of many of the issues after Nadar Shah relating to the Zand and Qajar eras.
این کتاب بدون شک اثری است ارزشمند. اکسورثی تصویری جالب از ایران را در قرن 18 میلادی به نمایش می گذارد و کلید فهم بهتر بسیاری از موضوعات پس از نادرشاه در رابطه با دوران زند و قاجار را فراهم می کند.
Professor Sadegh Zibakalam, Tehran University

a very successful [biography]. Michael Axworthy knows his Persia...and he writes well: this is an excellent story, very ably told.
یک زندگی نامه ی بسیار موفق است. مایکل اکسورثی ایران خود را می شناسد ... و او به خوبی می نویسد: این یک داستان عالی است ، که بسیار مستحکم گفته شده است.
David Morgan, Times Literary Supplement

قسمت هایی از کتاب ایران در عصر نادر (لذت متن)
داستان زندگی نادر منحنی تکان دهنده ای است از شروعی مبهم، تا توطئه ای بی رحمانه، موفقیت نظامی، جلال و ثروت و سپس انحراف؛ تا خطا، ارعاب، استیصال، قساوت ددمنشانه، جنون و در نهایت مرگ، آن هم در مکان و زمانی که برای اکثر خوانندگان غربی کاملا مبهم است. نادر که در ربع اول قرن هجدهم به عنوان سرداری گمنام با تباری ناشناخته آغاز کرد، ایران را از اشغال افاغنه نجات داد، ترکان عثمانی را از کشور بیرون راند، با زیرکی و مهارت روس ها را نیز از خاک ایران اخراج کرد، قلمروهای عثمانی را مورد تعرض قرار داد و آنها را در سرزمین خویش مغلوب کرد، خود را شاه خواند، به افغان ها در سرزمین مادری شان حمله کرد و آنها را مجددا شکست داد، سپس به هندوستان لشکر کشید و بر دهلی دست یافت. قبل از بازگشت مجدد به غرب کشور و چیره شدن دوباره بر عثمانی ها به آسیای مرکزی وارد شد و ازبک ها و ترکمن ها را به اطاعت خویش درآورد. ارتش نادر در اوایل دهه ۱۷۴۰ احتمالا قوی ترین نیروی نظامی در جهان محسوب می شد و در کادر فرماندهی او افسرانی پدید آمدند که بعدها توانستند ایالات مستقلی را در افغانستان و گرجستان ایجاد کنند. اما نادر پس از دهلی افول کرد. او بیمار شد و به آزمندی وسواس گونه، دیوانگی و قساوت مبتلا گردید و در نهایت توسط سرداران خویش به قتل رسید.