کتاب مونتاژ

Montage (Kino-Agora)
کینو-آگورا
  • 15 % تخفیف
    89,000 | 75,650 تومان
  • موجود
  • انتشارات: لگا لگا
    نویسنده:
کد کتاب : 17342
مترجم :
شابک : 978-6008987406
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب مونتاژ اثر ژاک اومون

در این مقاله غنایی ژاک اومون با توصیف ویرایش به عنوان روح رسمی و زیبایی شناختی سینما به دلیل توانایی آن در بازنمایی زمان ، نظریه و عمل ویرایش و مونتاژ را از سینمای اولیه تا دوران دیجیتال مورد بررسی قرار می دهد. او کار کارگردانان معاصر مانند جیا ژانگکه ، عباس کیارستمی ، الکساندر سوکوروف ، کاترین را نیز به بحث می کشاند. و همچنین از افرادی چون: بیگلو و لیساندرو آلونسو ، آندره بازن ، ژان لوک گدار و پیر پائولو پازولینی نیز یاد می کند.

ژاک اومون نویسنده این کتاب، یکی از برجسته ترین محققان فیلم در حال حاضر جهان است که کتاب او فرصتی نادر برای انگلیسی زبانان است تا از کار او لذت ببرند. در این اثر او در مورد مفاهیم و شیوه های اصلی زیبایی شناسی فیلم صحبت می کند: مونتاژ ، دکوپاژ و میزانسن.

او می گوید: "ما وارد دوره ای شده ایم که در آن فرمانروایی بینایی تحت تأثیر تصویر قرار گرفته است ، در نتیجه مونتاژ ماهیت تصویر را تغییر داده است ، زیرا وظیفه آن دیگر تنظیم یکسری عکس ها نیست. در حالی که عکس وظیفه ای نسبت به واقعیت دارد ، تصویر فقط در قبال خود مسئول است. "

کتاب مونتاژ

ژاک اومون
ژاک اومون (زاده 25 فوریه 1942) یک استاد دانشگاه و نویسنده فرانسوی در زمینه تئوری فیلم است.او در آوینیون متولد شد و در ابتدا به عنوان مهندس تحصیل می کرد اما در اواخر دهه 1960 به نقد فیلم در Cahiers du cinéma مشغول شد.وی استاد دانشگاه در پاریس سه: سوربن نوول ، مدیر مطالعات دانشکده مطالعات پیشرفته در علوم اجتماعی و استاد دانشگاه olecole nationale supérieure des Beaux-Arts است.