کتاب حقوق انسان و سب و بهتان

Human rights
کد کتاب : 19153
شابک : 978-6008922131
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب حقوق انسان و سب و بهتان اثر حسینعلی منتظری

کتاب «حقوق انسان و سب و بهتان» گرچه درس خارج فقه است اما آیت الله منتظری به اینکه درس هایشان ضمن پربار و تخصصی بودن، بسیار روان بود، شهرت دارند. این ویژگی را در درس شرح نهج البلاغه ایشان هم می بینیم که در ۱۵ جلد تحت عنوان «درس هایی از نهج البلاغه» منتشر شده اند.
به دلیل همین سادگی و روان بودن، این کتاب برای عموم هم مفید است و نکته های اخلاقی ارزشمندی دارد. درعین حال خواننده را با سبک اجتهادی و روش تدریس حوزوی آشنا می کند و از طرفی نشان می دهد روشنفکران دینی و غیردینی و سیاسیونی که این مباحث را اعم از سب، قصاص، سنگسار، حجاب و غیره به صورت سطحی، شعاری، بیانیه ای و سیاسی موردنظر قرار می دهند، در اشتباه هستند و این مقولات باید به نحو بنیادی، معرفتی، علمی و اجتهادی حل شوند تا موجب تغییری ماندگار و اصولی شوند.

کتاب حقوق انسان و سب و بهتان

حسینعلی منتظری
حسینعلی منتظری (۱ مهر ۱۳۰۱ در نجف‌آباد – ۲۹ آذر ۱۳۸۸ در قم)، مرجع تقلید شیعه، از رهبران انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷، رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی و از ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ قائم‌مقام رهبری جمهوری اسلامی ایران بود.منتظری از شاگردان سید حسین بروجردی و روح‌الله خمینی و نماینده تام‌الاختیار وی در ایران بود. او به دلیل مخالفت با حکومت پهلوی سال‌ها در زندان به سر برد. او پس از پیروزی انقلاب به ریاست مجلس خبرگان قانون اساسی رسید و در گنجانده شدن اصل ولایت فقیه در قانون اساسی ایران...
دسته بندی های کتاب حقوق انسان و سب و بهتان