کتاب این والس را بپذیر

Leonard Cohen
(لئونارد کوهن: زندگی، ترانه ها و عشق)
کد کتاب : 19331
مترجم : پژمان خالقیان
شابک : 978-9647380713
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 516
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب این والس را بپذیر اثر لئونارد کوهن

"این والس را بپذیر" مجموعه ای است در پاسداشت "لئونارد کوهن" که در بیست و سه گفتار از "زندگی، ترانه ها و عشق" این خواننده، ترانه سرا و آهنگساز معروف می گوید. گفتار نخست از این مجموعه به حیات "لئونارد کوهن" پیش از خوانندگی می پردازد. در گفتار دوم به اولین آلبوم استودیویی وی و ترانه های معروفی همچون سوزان، غریبه و بدرود ماریان پرداخته شده است. گفتار سوم و چهار، آلبوم های دوم و سوم استودیویی "لئونارد کوهن" تحت عناوین ترانه هایی از یک اتاق و ترانه های عشق و نفرت را در بردارند و گفتار پنجم اولین آلبوم از گلچین کنسرت های وی را شامل می شود.
در ادامه آلبوم های پوستی تازه برای آیینی کهنه، مرگ مرد زنباره و ترانه های جدید قرار گرفته اند و گفتار دهم کتاب، که به هفتمین آلبوم استودیویی "لئونارد کوهن" به نام وضعیت های گوناگون اختصاص دارد، سه اثر از معروف ترین اشعار او با عنوان برقصان مرا تا پایان عشق، خداوند را حمد باد و اگر خواست تو چنین باشد را در بردارد. گفتار یازدهم نیز به یکی از محبوب ترین آلبوم های "لئونارد کوهن" با عنوان من مرد تو هستم اختصاص دارد و این آلبوم شامل ترانه ای به همین نام به همراه ترانه های معروف در ابتدا منهتن را تسخیر می کنیم، هیچ درمانی برای عشق نیست، همه گان می دانند و "این والس را بپذیر"، می باشد. پس از این بیشتر گفتارهای کتاب به گلچین کنسرت های "لئونارد کوهن" اختصاص داشته و چند آلبوم نهایی وی را نیز در بردارد. "این والس را بپذیر" علاوه بر دربرداشتن ترانه های این هنرمند تاثیرگذار، توضیحات مربوط به هر ترانه را نیز مطرح می کند و یک دید همه جانبه از "زندگی، ترانه ها و عشق" وی به دست می دهد.

کتاب این والس را بپذیر

لئونارد کوهن
لئونارد کوهن (انگلیسی: Leonard Cohen، زادهٔ ۲۱ سپتامبر ۱۹۳۴ – مرگ ۷ نوامبر ۲۰۱۶) شاعر، رمان‌نویس و خواننده و ترانه‌سرای یهودی‌تبار کانادایی بود. شهرتش بیشتر به خاطر موسیقی او بود. کوهن اولین کتاب شعرش را در سال ۱۹۵۶ در مونترال منتشر کرد، اولین رمان او نیز در سال ۱۹۶۳ به کتاب فروشی‌ها آمد. درون مایه شعرهای او دین، سیاست، انزوا، روابط میان فردی و جنسی است. او سال‌هایی را نیز به تمرین ذن بودایی سپری کرد.
قسمت هایی از کتاب این والس را بپذیر (لذت متن)
مفهوم اصلی این ترانه را در آسانسور هتل چلسی در زمانی که منتظر یک دوست بود، پرورش داد. به پیش پزشک می رود تا درمان کند ولی خود پزشک نیز سردرگم و محتاج درمان است و برای ترک کردن عشق نام معشوق در نسخه اش است. یک شعر خودآزاری است و استعاره ای از پناه بردن به درد و رنجی که او می آورد و شاعر بازخواهان آن است که با او باشد. این شعر در مورد این است که میل و اشتیاق موضوع پوچی نیست اما به قطع ویرانگر است، نشانگر میل و اشتیاق غیر قابل جلوگیری شاعر نیز می باشد. در جایی می گوید: “لباس ها جادویی هستند، یک روش جادویی، آنها به راستی راهی را که شما در یک روز دارید تغییر می دهند، هر زنی این را می داند”