کتاب نقد و بررسی آثار احمد محمود

Ahmad Mahmoud
کد کتاب : 21471
شابک : 978-9643518394
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نقد و بررسی آثار احمد محمود اثر جواد اسحاقیان

احمد اعطا با نام ادبی «احمد محمود» نویسنده معاصر ایرانی را پیرو مکتب رئالیسم اجتماعی می دانند. معروف ترین رمان او با نام «همسایه ها» در زمرهٔ آثار برجستهٔ ادبیات معاصر ایران شمرده می شود.
محمود در ۴ دی ۱۳۱۰ در شهر اهواز از پدر و مادری دزفولی الاصل به دنیا آمد و شاید به همین دلیل بیشتر خود را دزفولی می دانست. در برخی از آثارش چون همسایه ها و مدارصفر درجه واژه ها و جملاتی به گویش دزفولی به چشم می خورد و نیز شخصیت «نعمت» در داستان «غریبه ها و پسرک بومی» از کتابی به همین نام نیز از یکی از اهالی دزفول به نام نعمت علائی گرفته شده است که حول وحوش سال ۱۳۲۳ در دزفول به دست افراد ناشناسی ترور می شود. پدر احمد محمود در سال ۱۳۵۶ که در آن زمان احمد محمود ۴۶ ساله بود فوت کرد و مادرش در سال ۱۳۷۹ دو سال قبل از درگذشت خود احمد محمود از دنیا رفت.
در سال ۱۳۲۷ با عمه زاده اش ازدواج کرد و در سال ۱۳۲۹ دوره متوسطه را شبانه در دبیرستان شاهپور اهواز به پایان رساند.

کتاب نقد و بررسی آثار احمد محمود

جواد اسحاقیان
جواد اسحاقیان (زادهٔ ۱۳۲۷ در سبزوار) منتقد ادبی، مدرس دانشگاه، و پژوهشگر ادبیات داستانی معاصر ایران است. او مدرک کارشناسی‌اش را در ادبیات فارسی از دانشگاه فردوسی مشهد و مدرک کارشناسی ارشدش را از پژوهشکدهٔ فرهنگ ایران (دانشگاه علامه طباطبایی کنونی) گرفته‌است. او سابقهٔ تدریس در دانشگاه‌های آزاد بیرجند، پیام‌نور و فردوسی مشهد را دارد.فعالیت حرفه‌ای او به سه بخش تقسیم می‌شود. دورهٔ اول در اوج جوانی با نگارش کوششی برای ارزیابی اندیشه‌های گوگول و ترجمهٔ نامه&zwnj...
دسته بندی های کتاب نقد و بررسی آثار احمد محمود