کتاب انگشت و ماه

Angosht va Mah
  • 10 % تخفیف
    20,000 | 18,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 21630
شابک : 978-9643519513
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 381
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب انگشت و ماه اثر ع پاشایی

انگشت و ماه بار اول در سال 1371 در سوئد چاپ شد (انتشارات آرش) با عنوان فرعی نظاره ی هشت شعر شاملو. در ویرایش دوم ساختار متقارن را به آن اضافه کرده و تمام متن را بازخوانی کرده بودم با کمی دستکاری در بعضی فصل ها. و حالا این ویرایش سوم انگشت و ماه است، با خوانش سه شعر دیگر شاملو همراه با مقدمه­یی دیگر، و بازخوانی و بازنویسی تمام خوانش­های ویرایش دوم، هم در شکل هم در محتوا. یک کار دیگر. در این ویرایش تمام شعرها را سطرشماری کرده و در متن خوانش­ها بارها به این شماره­ها ارجاع داده­ ام.
از همین اول آب پاکی را روی دست آن خواننده­یی بریزم که از این کتاب بیش از آن­چه هست انتظار دارد. برای او می­گویم که انگشت و ماه نه شرح و تفسیر شعر شاملو است، نه تأویل و نقد، و این جور چیزها. فقط نمونه با چند شیوه از «خوانش» شعر است که نمونه­هایش از شعرهای احمد شاملو انتخاب شده است. آموزش خوانش است، برای کلاس­های دبیرستان. همین. من این شیوه را از منابع مختلف غربی آموخته­ام. در تمام مدت نوشتن این کتاب شاگردهای دبیرستانی را پیش چشم داشته­ام. خلاصه، روی حرفم با «بر و بکس» مدرسه است (اگر شما از بر و بکس باشید دیگر احتیاجی نیست که برای­تان بنویسم «بروبکس».) سعی کرده­ام با همان زبانی بنویسم که با آن­ها حرف می­زده­ام. هر سه کتابم انگشت و ماه، از زخم قلب …، و نام همه­ی شعرهای تو با همین قصد اما به شیوه­های کمابیش متفاوت، و در زمان­های متفاوت از 1358اول تا آخر 1392 نوشته شده­اند. این کتاب به همت نشر نگاه منتشر شده است.

کتاب انگشت و ماه

ع پاشایی
عسکری پاشایی معروف به ع. پاشایی (زادهٔ ۱۳۱۸ ساری، دارابکلا) نویسنده، مترجم، شاعر و شرق‌شناس ایرانی است. او، طبق وصیت احمد شاملو، سرپرستی آثار او را به‌ همراهی آیدا سرکیسیان برعهده دارد.