کتاب مارتین هایدگر

Martin Heidegger
کد کتاب : 22428
مترجم :
شابک : 978-9642130641
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب مارتین هایدگر اثر تیموتی کلارک

مارتین هایدگر (به آلمانی: Martin Heidegger) (زاده ۲۶ سپتامبر ۱۸۸۹ – درگذشته ۲۶ مه ۱۹۷۶) یکی از معروفترین فیلسوفان قرن بیستم بود. او با شیوه‌ای نوین به تفکر دربارهٔ وجود هستی پرداخت. فلسفه او بر دیدگاه‌های بسیاری از فیلسوف‌ها بعد از او اثر گذاشت. هایدگر عالم را نه مجموعه‌ای از اشیاء و موجودات بلکه شبکه نسبت‌های دازاین با وجود می‌داند و لذا در عالم بودن را به عنوان یکی از عناصر وجود دازاین معرفی می‌کند. هایدگر زمان را به سه نوع زمان روزمره و زمان طبیعی و زمان جهانی تقسیم می‌کند. در بحث زمان روزمره می‌گوید که زمان آن چیزی است که اتفاقات در آن رخ می‌دهند. زمان در موجود تغییرپذیر اتفاق می‌افتد. پس تغییر در زمان است. تکرار دوره‌ای‌ست.
از زمان انتشار کتاب هستی و زمان (1927)، مارتین هایدگر یکی از تأثیرگذارترین چهره ها در اندیشه معاصر باقی مانده است. با این حال، تاکنون هیچ معرفی روشنی از آثار مهم او در زمینه هنر، زبان و شعر برای دانشجویان مطالعات ادبی و فرهنگی وجود نداشته است. این کتاب راهنما نقطه ورود ایده آلی را برای خوانندگان تازه وارد به هایدگر فراهم می کند و موضوعات و مفاهیمی مانند:
*حدود "نظریه"
*تاریخ هستی
*منشا اثر هنری
*زبان
*اثر ادبی
*شعر و سیاست.
نویسنده همچنین بحث های اخیر درگیری هایدگر با نازیسم را معرفی می کند.
هایدگر یک متفکر «آسان» نیست. با این حال، او یک متفکر تعیین کننده است. این حجم قابل دسترس، وظیفه دلهره آور خواندن هایدگر را به چالشی هیجان انگیز و ضروری تبدیل می کند.

کتاب مارتین هایدگر