کتاب تلخ تر از شیرین

The Bitter Side of Sweet
کد کتاب : 22813
مترجم :
شابک : 978-6004625425
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 300
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

نامزد جایزه کتاب کارولینای جنوبی سال 2018

نامزد جایزه کتاب کودکان دوروتی کانفیلد فیشر سال 2018

نامزد جایزه کتاب خوانندگان جوان Rebecca Caudill سال 2018

معرفی کتاب تلخ تر از شیرین اثر تارا سالیوان

کتاب «تلخ تر از شیرین» رمانی نوشته ی «تارا سالیوان» است که اولین بار در سال 2016 به چاپ رسید. نوجوانی پانزده ساله به نام «آمادو» به همراه برادر کوچکش «سیدو» خانه را ترک کرد و برای کمک به خانواده اش در طول خشکسالی، به دنبال کار رفت. دو سال بعد، این دو پسر هنوز در اردوگاه کاشت و برداشت کاکائو هستند، در جایی که به زور آورده و مجبور به کار شده اند. «آمادو»، «سیدو» و سایر پسران در اردوگاه، یا باید مقداری زیادی از غلاف کاکائو را هر روز برداشت کنند یا کتک سختی بخورند. وقتی برای اولین بار یک دختر وارد اردوگاه می شود، «آمادو» احساس می کند که انگیزه ای تازه برای فرار پیدا کرده است. دختر که «خدیجه» نام دارد، باعث رقم خوردن اتفاقاتی دگرگون کننده می شود که شخصیت های داستان را راهی سفری مخاطره آمیز به مقصد خانه می کند.

کتاب تلخ تر از شیرین

تارا سالیوان
من در کلکته متولد شده ام و دوران کودکی و نوجوانی را با پدر و مادرم که امدادگران بین المللی بودند در آمریکای جنوبی و کارائیب گذراندم. این به این معنا بود که بسیاری از مکالمات میز ناهار در حول محور عدالت بین المللی و کاهش فقر متمرکز شده بودند.اگرچه من به زبان اسپانیایی مانند بومی ها صحبت می کردم و احساس راحتی بیشتری نسبت به داشتن گذرنامه آمریکایی در بولیوی داشتم، اما همیشه به عنوان شخص خارجی دیده می شدم. وقتی اشعه ماوراء بنفش از سوراخ در ازن بر روی آند به شدت آسیب دیده، ما مجبور شدیم آنچه را که...
نکوداشت های کتاب تلخ تر از شیرین
An unforgettable story of courage and compassion.
داستانی فراموش نشدنی درباره شجاعت و عطوفت.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

An engaging story that will engender empathy in readers.
داستانی جذاب که باعث برانگیخته شدن حس همدردی در مخاطبین خواهد شد.
School Library Journal School Library Journal

A gripping and painful portrait of modern-day child slavery.
تصویری گیرا و دردناک از کودکان کار در عصر مدرن.
Wall Street Journal Wall Street Journal

قسمت هایی از کتاب تلخ تر از شیرین (لذت متن)
وقتی همه ی غلاف های رسیده را از درخت چیدم، روی زمین می پرم. فکر می کردم «سیدو» همه ی آن ها را جمع کرده باشد. در عوض، «سیدو» را می بینم که دارد غلاف های خودش را همان جوری می چیند که همیشه گفته ام نباید بچیند.

بی سر و صدا پشتش می ایستم، تماشایش می کنم که قمه اش را حسابی در هوا تاب می دهد. خودش می داند کارش اشتباه است. «سیدو» بچه است و دست و پا چلفتی. وقتی برداشت می کنیم، مجبورش می کنم دو دستی پشت قمه را بگیرد و ساقه ی غلاف را اره کند. اجازه نمی دهم جور دیگری از قمه استفاده کند و اجازه ندارد وقتی قمه توی دستش است، از درخت بالا برود.

«یوسف» از ته دل لبخندی به «سیدو» می زند. به خاطر ابروهای پهنش، صورتش شبیه نقاشی های کارتونی است. من هیچ وقت با پسرهای دیگر صمیمی نشده ام. توجه کردن به دیگران باعث درد و رنج می شود و همه ی توجه من متعلق به «سیدو» است. ولی اگر قرار باشد به کسی اعتماد کنم، «یوسف» را از بقیه بیشتر قبول دارم. او زیاد لبخند می زند؛ لبخند واقعی. جایی مثل اینجا، چنین چیزی کمیاب است.