کتاب باران، آفتاب و قصه ی کاشی

Baran, Aftab va Ghese-ye Kashi
کد کتاب : 23618
شابک : 978-6009453979
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

باران، آفتاب و قصه ی کاشی
Baran, Aftab va Ghese-ye Kashi
کد کتاب : 50332
شابک : 978-9648175677
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 24
سال انتشار شمسی : 1390
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب باران، آفتاب و قصه ی کاشی اثر نادر ابراهیمی

کتاب "باران، آفتاب و قصه ی کاشی" یکی از زیباترین داستان های نوشته شده به قلم "نادر ابراهیمی"، نویسنده ی محبوب معاصر است که برای گروه سنی کودک و نوجوان به نگارش درآمده است. این کتاب توسط ناشران مختلفی به انتشار رسیده اما یکی از بهترین نسخه های آن، نسخه ی منتشر شده توسط نشر نظر است که کار تصویرگری آن بر عهده ی "نجوا عرفانی" بوده است. "نادر ابراهیمی" در این اثر کم حجم و حدودا سی صفحه ای، به نحوه ی ساخت کاشی پرداخته و آن را از زبان هنرمندان گمنام اهل کاشان روایت می کند.
شخصیت های اصلی داستان "باران، آفتاب و قصه ی کاشی" گرگین و پسر او بهرام هستند که از اهالی راوند در نزدکی کاشان می باشند. ماجرا از این قرار است که حاکمی دلسوز و عاقل به نام پیران، با استقبال از نظر مشاورش تصمیم به ساخت یک تالار گرفته و قرار است این تالار در ابعادی باشد که همه ی مردم شهر بتوانند در آن جمع شده و به گفت و گو بپردازند. چون خزانه ی شهر خالی است، حاکم برای یاری گرفتن از مردم فراخوان می دهد و مردم هم که از ایده ی محلی برای گفت و گوی همگان به شوق آمده اند، به یاری او می شتابند.
گرگین و بهرام مسئولیت نقاشی دیوارهای خارجی این تالار را بر عهده دارند و روزهای زیادی را سخت کار می کنند تا دیوارها به نقش و نگارهای چشم نواز آراسته شود. اما هربار با یک مشکل مواجه می شوند. یک بار باران می آید و بخشی از نقش ها شسته می شود و بار دیگر آفتاب نقاشی ها را خراب می کند. اینکه نقاش و پسرش چه تدبیری برای زیبا کردن دیوارهای تالار به کار می گیرند، داستانی است که در کتاب "باران، آفتاب و قصه ی کاشی" انتظار مخاطب را می کشد.

کتاب باران، آفتاب و قصه ی کاشی

نادر ابراهیمی
نادر ابراهیمی (زاده ۱۴ فروردین ۱۳۱۵ در تهران – درگذشته در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۸۷، تهران)، داستان‌نویس معاصر ایرانی بود. او علاوه بر نوشتن رمان و داستان کوتاه در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه، و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده‌ است. ابراهیمی، همراهِ بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان، از اندک‌شمار سخنوران ایرانی به‌شمار می‌رود که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده بوده‌اند. نادر ابراهیمی تحصیلات مقدماتی خود را در زادگاهش یعن...
قسمت هایی از کتاب باران، آفتاب و قصه ی کاشی (لذت متن)
شاید هزار و پانصد سال پیش، شاید دوهزار سال پیش، و شاید خیلی پیش تر، در نزدیکی شهر کاشان، در دهکده ای به نام راوند، مرد نقاشی زندگی می کرد که نامش گرگین بود…

کر خیلی خوبی است، اما اگر تو دیوارهای داخل تالار را نقاشی کنی، وقتی مردم برای گفت وگو به آنجا می آیند، با آن همه زیبایی که در کارهای تو هست، دیگر کسی به گفت وگو و سوال ها و جواب ها توجه نخواهد کرد.