کتاب زندانی بند هشت

Band-e 8
کد کتاب : 23720
شابک : 978-6001522338
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 60
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زندانی بند هشت اثر هادی حیدری

این کتاب که «زندانی بند هشت» نام دارد، شامل کارتون هایی است که این روزنامه نگار در زمان گذراندن دوران زندان خود به تصویر کشیده است.
مجموعه آثار منتشر شده در این کتاب روایتی است از تفکر حبس اندیشی و زندان وارگی که در قالب کارتون های سیاه و سفید و با تکنیک خط و هاشور خلق شده اند.
هر چند که برخی اهل سیاست و فرهنگ و رسانه که سر و کارشان به زندان افتاده و می افتد از این فرصت بهره برده و می برند و با نوشتن اوقات خود را سپری می سازند و آثاری بر جای می گذارند اما کمتر سابقه داشته و شاید بی سابقه باشد که رهاورد این دوران، طرح و کارتون یا در اصطلاح رایج کاریکاتور باشد و از این نظر می توان کتاب تازه «هادی حیدری» را متفاوت و حتی بی سابقه تلقی کرد.

کتاب زندانی بند هشت

هادی حیدری
هادی حیدری (زادهٔ دی ۱۳۵۶، تهران) روزنامه‌نگار، نقاش و کارتونیست مطبوعاتی است.او در روز ۷ دی ۱۳۵۶ هجری شمسی در تهران به دنیا آمد. وی پس از اخذ دیپلم در رشته ادبیات و علوم انسانی از دبیرستان فرهنگ با رتبه ۱۱ در رشته نقاشی پذیرفته و وارد دانشگاه شد.از دوران دبستان به مقولهٔ هنر علاقه‌مند شد و کلاس اول راهنمایی بود که با دیدن مجله طنز و کاریکاتور در دست یکی از همکلاسی‌هایش، با هنر کاریکاتور آشنا شد. از این تاریخ بود که تلاش کرد با ارسال آثارش به نشریات تخصصی این حوزه فعالیت خود را...
دسته بندی های کتاب زندانی بند هشت