کتاب کتاب حقیقی

Ebrahim Haghighi
کد کتاب : 23552
شابک : ‏‫‭978-6001521614‬‬
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب حقیقی اثر ابراهیم حقیقی

"کتاب حقیقی" گزیده ای از آثار "ابراهیم حقیقی"، طراح گرافیک و عکس سرشناس ایرانی را در بردارد که در بازه ی زمانی سال های 1348 تا 1392 ثبت شده اند. این مجموعه که به همت موسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر به انتشار رسیده است، بیش از سیصد صفحه از آثار "ابراهیم حقیقی" را دربردارد. قسمت های مختلف این اثر شامل نشانه ها، پوستر، جلد، تصویرسازی، خط نگاره، عکس، ماسک و گبه هایی هستند که توسط وی طراحی شده و بیش از چهار دهه فعالیت هنری او در زمینه ی گرافیک را به تصویر می کشند.
طراحی و صفحه آرایی این کتاب، به پیشنهاد شخص "ابراهیم حقیقی" به شیوه ای غیرمعمول صورت گرفته است؛ به این ترتیب که در هر قسمت از کتاب، نخست کارهای اخیر وی نمایش داده می شود و سپس کارهای مربوط به گذشته در ادامه ی آن قرار می گیرد.
در هر یک از بخش های کتاب، شاهد آثاری هستیم که از شهرت چشمگیری برخوردار هستند؛ برای مثال در قسمت نشانه ها، نشان های مربوطه به باغ موزه ی قصر، موزه ی سینمای ایران، برج میلاد تهران، تئاتر شهر، بنیاد سینمایی فارابی، انجمن حمایت از حقوق کودک و انتشاراتی نظیر ققنوس، قطره، سرو، اختران و پژواک قرار داده شده است. "ابراهیم حقیقی" طراحی پوسترهایی از فیلم های ماندگاری نظیر هامون، من ترانه 15 سال دارم، زندان زنان، رستاخیز، پائیزان و گراند سینما را بر عهده داشته و در کنار آن، طراحی پوستر برای چهره های شاخص و برجسته ی ایرانی همچون مرتضی ممیز، احمد شاملو، سهراب سپهری، کاوه گلستان، نیما یوشیج، فروخ فرخزاد، رضا مافی و جلیل ضیاءپور از اقدامات هنری "ابراهیم حقیقی" بوده است.

کتاب کتاب حقیقی

ابراهیم حقیقی
ابراهیم حقیقی طراح گرافیک، عکاس و مدیر هنری ایرانی متولد ۱۳ مهر سال ۱۳۲۸ در تهران است. تحصیلات او دیپلم ریاضی سال ۱۳۴۶ و کارشناسی ارشد معماری دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران است. او عضو انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، انجمن تصویرگران کتاب کودک و انجمن فیلمسازان مستند ایران است.او از سال ۱۳۴۷ تا کنون طراح کتب و مجلات گوناگون بوده‌است. برای فیلم، سریال و نمایشهای مختلف، طراحی صحنه کرده‌است. برای فیلم‌ها و سریالهای زیادی تیتراژ ساخته‌...