کتاب تاریخ فلسفه اسلامی از آغاز تا امروز

Islamic Philosophy From Its Origin To The Present
کد کتاب : 15997
مترجم :
شابک : 978-6001761232
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

فلسفه در سرزمین نبوت
Islamic Philosophy from Its Origin to the Present
فلسفه اسلامی از آغاز تا امروز
کد کتاب : 24170
مترجم :
شابک : 978-6008091158
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 420
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ فلسفه اسلامی از آغاز تا امروز اثر سید حسین نصر

این کتاب نتیجه نزدیک به پنجاه سال مطالعه و تامل در فلسفه و مسائل فلسفی مهم از انوار حقایق نبوت در جنبه عینی و درونی آن است که به صورت اشراق حاصل شده است. در جهانی که فلسفه کاملا از حقایق و حیانی جدا گشته و تفکر سکولار تلاش می کند معرفتی که آکنده از قدسیت است، را محدود و حتی عبث جلوه دهد. لازم است در هر زمان ممکن، به موضوع رابطه بین فلسفه و نبوت از طریق نگرش ها و زاویه دیدهای مختلف بازگردیم. سال ها پیش، ما با پرسش اساسی رابطه بین معرفت و واقعیت قدسی در «معرفت و معنویت» درگیر بودیم و به این موضوع از نقطه نظر دیگری در کارهای بعدی مانند «نیاز به علم قدسی» بازگشته ایم.

سیّد حسین نصر (زاده ۱۹ فروردین ۱۳۱۲ در تهران) فیلسوف و متأله سنت‌گرای ایرانی و استاد علوم اسلامی در دانشگاه جرج واشینگتن ایالات متحده آمریکا است که مقالات و کتب دانشگاهی بسیاری نوشته است.

به نوشته ویراستاران کتاب سید حسین نصر از مجموعه کتابخانه فیلسوفان زنده، وی در رأس گروهی از سنت گرایان فلسفی است که با جسارت مفروضات و ارزش‌های جهان مدرن و فلسفه جدید را به چالش می‌کشند. البته، این انتقادات واکنشی بیرونی به دربرابر مدرنیته نیست بلکه ناشی از درآمیختن آگاهانه با آن است. از منظر نصر زیستن بیرون از تمامی سنت‌های اصیل منتج به بی ریشگی و تلاشی طبیعت و انسان می‌شود. نصر بر این باور است که در سنت گرایی علم همان علم مقدس است. علم مقدس معرفتی است که در قلب هر وحی ای وجود داردو مرکز دایره‌ای است که سنت را در بر می‌گیرد و آن را تعریف می‌کند. منبع علم مقدس وحی و شهود عقلانی‌اند. این دو منبع در بردارنده اشراق ذهن و جان آدمی‌اند. این معرفت همان علم حضوری و بیواسطه است که سنت اسلامی بدان اشارت کرده‌است.

کتاب تاریخ فلسفه اسلامی از آغاز تا امروز

سید حسین نصر
سید حسین نصر زاده ۱۹ فروردین ۱۳۱۲ در تهران، فرزند سید ولی‌الله نصر و نبیره شیخ فضل‌الله نوری است. وی فیلسوف و متأله سنت‌گرای ایرانی و استاد علوم اسلامی در دانشگاه جرج واشینگتن ایالات متحده آمریکا است که مقالات و کتب دانشگاهی بسیاری نوشته است.او در تهران زاده شد و در نوجوانی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت. کارشناسی فیزیک را از مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) گرفت و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه هاروارد در رشته فلسفه و تاریخ دانش گذراند. سپس، به ایران بازگشت و استاد فلسفه دانشگاه ...
دسته بندی های کتاب تاریخ فلسفه اسلامی از آغاز تا امروز