کتاب تاریخ روی تردمیل

Tarikh Rooye Treadmill
کد کتاب : 25362
شابک : 978-9643347123
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ روی تردمیل اثر پدرام ابراهیمی

کتاب "تاریخ روی تردمیل" نوشته پدرام ابراهیمی است که توسط نشر "روزنه" منتشر شده است. این کتاب همانگونه که از عنوانش مشخص است سعی دارد در یک چشم برهم زدن تاریخ را به طرز جذابی برای شکا روایت کند. یک چکیده ی کنسرو شده و درجه یک که مشابه آن را در هیچ قفسه ای از کتابخانه ها پیدا نمی کنید. این کتاب کنسرو تاریخ است ؛ یک جور«حافظه تاریخی همراه» برای آنها که از کوتاهی مدت حافظه تاریخی شان رنج می برند . تقویم دویست رویداد تاریخی است از زادروزها ، مرگ های طبیعی (مثل چیزخور و کاردی شدن) و مرگ های غیر طبیعی (مثل سکته) ، جنگ ها ، محاکمه ها ، سرنگونی ها ، اختراع ها ، عشق ها ،دروغ ها و البته ، رازها ، برای بی حوصله ها ، تاریخ گریزها و فراموشکارها. تاریخ تسمه تقلای بشری که سده ها و هزاره هاست مثل همستر در گردونه می دود.می دود و همچنان می دود.
"وینستون چرچیل –که همین اسم کوچک خالی اش هم برای سلامتی مضر است– نخست وزیر انگلستان بود. او هجدهم فروردین ۱۳۲۰ دستور انتقال یک لشگر از هند بریتانیا به بصره را صادر کرد. آن زمان گفته شده بود که این نیروی ۴۰۰۰ نفری برای محافظت از حوزه های نفتی اعزام می شود، ولی گیرم که آن موقع دروغ گفتید، گیرم که دروغتان هم گرفت ( که گرفت ) ، گیرم که به هدفتان هم رسیدید، با هوش ما که الآن از قصدتان باخبر شدیم چه می کنید؟
قضیه از این قرار بود که انگلیس احساس کرد سران ایران یک طوری شان شده. آنها نشسته بودند عقل های خوشگل شان را ریخته بودند روی هم و حساب کتابشان به اینجا رسیده بود که انگار آلمان قوی تر است و به همین دلیل خرشان برای انگلیس جفتک می انداخت. سران ایرانی در انتخاب بین بی طرفی، عمو آدولف و یا عمه الیزابت، مردد و متفرق بودند که چرچیل..."

کتاب تاریخ روی تردمیل

پدرام ابراهیمی
پدرام ابراهیمی متولد 1364،‌ طنز نویس مطبوعات و نویسنده ی معاصر ایرانی است.
دسته بندی های کتاب تاریخ روی تردمیل
قسمت هایی از کتاب تاریخ روی تردمیل (لذت متن)
که جمشید سریع پاسخ داده: « اینجا از این خبرها نیست. با همین چای و شیرینی نخودچی دهانتان را باتلاقی کنید و بدرود. » اما جلوتر که بیاییم یکی دیگر از مناسبت های دیگر اول فروردین، تاج گذاری آغامحمدخان قاجار در سال ۱۱۷۴ خورشیدی است. موسس سلسله ی قاجار که علی رغم بی بهره بودن از زیرساخت های لازم، دودمان مصمم و نرویی را بر ایران حاکم کرد که نشان دادند چیزی که برای دیگران پت و مت است، برای ما سلسله ی پادشاهی است. آغامحمدخان به معماری و مبحث ساخت مصالح ساختمانی از مواد طبیعی علاقه ی وافری داشت و توانست گنبدهای زیبایی با چشم و چار و سر و کله ی مردم بسازد.