کتاب فلسفه آموزش و پرورش

Philosophy of Education
کد کتاب : 25889
شابک : 978-9640001233
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 731
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 17
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه آموزش و پرورش اثر علی اکبر شعاری نژاد

"فلسفه آموزش و پرورش" اثری است از "علی اکبر شعاری نژاد" که در آن فلسفه را در ارتباط تنگاتنگی که با روانشناسی و زبان کلامی دارد، بررسی می کند. "علی اکبر شعاری نژاد" کتاب "فلسفه آموزش و پرورش" را با این دیدگاه ارائه می دهد که فلسفه و زندگی را نمی توان از هم تفکیک کرد و همچنان که همگان توانایی فلسفه پردازی دارند، آموزگاران در انجام آن ناگزیرند. از آن جایی که آموزش و پرورش بر تمامی مسائل مربوط به زندگی انسان احاطه دارد، "فلسفه آموزش و پرورش" به مسائل تربیتی عمده و حیاتی پرداخته است و این کار را از درگاه تفکر انتقادی، زیر ذره بین برده است.
فلسفه ی تربیتی از چنان جایگاه ویژه ای برخوردار است که می توان گفت هر تصمیم گیری از جانب آموزگاران در عرصه ی آموزش و پرورش، متاثر از فلسفه ی تربیتی است. با این حال "فلسفه آموزش و پرورش" امری تغییرناپذیر و واحد نیست و آموزگاران ملزم به پیروی از یک فلسفه ی تربیتی خاص و ثابت نیستند؛ بلکه می بایست با ترکیب فلسفه های تربیتی موجود، دیدگاهی منحصر به فرد برای ارائه داشته باشند. این فلسفه ی تربیتی شخصی سازی شده، ارزش و نگرش های مخصوص هر معلم را در بردارد. "فلسفه آموزش و پرورش" برده ی دستاوردهای گذشته نیست و مدام خود را با تنوع و تحولات جدید زندگی روزمره همراه می کند.
"علی اکبر شعاری نژاد" این اثر را در ده فصل تدوین نموده است که در آن ارتباط انسان با تمدن، فلسفه و تربیت را بررسی می کند و آموزش و پرورش را از جهت مبانی و فلسفه های معروف آن مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

کتاب فلسفه آموزش و پرورش

علی اکبر شعاری نژاد
علی‌اکبر شعاری‌نژاد ۱۳۰۴ در تبریز و درگذشته ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ در تهران ، روان‌شناس ایرانی بود.علی‌اکبر شعاری‌نژاد در سال ۱۳۳۴ فارغ‌التحصیل رشته فلسفه و علوم تربیتی از دانشسرای مقدماتی شد و از همان سال‌ها تدریس در دانش‌سرای مقدماتی و کالج تربیت معلم تبریز و نیز انتشار مجله معلم امروز را آغاز کرد که خودش سردبیر، صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله بود.در سال ۱۳۴۴ به تهران آمد و به تدریس روانشناسی در مدرسه عالی پارس پرداخت و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه تهران سپ...
قسمت هایی از کتاب فلسفه آموزش و پرورش (لذت متن)
شاید مشکل عمده انسان ، و در عین حال ، همه تلاش های او در میدان های علم و فلسفه و دین و هنر و حتی دین ، برای یافتن پاسخ های قانع کننده به همان سه پرسش است . او هم هرگاه مانند سایر حیوانات ، تقریبا ساخته و پرداخته ، به دنیا می آمد و دنیا را همچنان که هست ، می پذیرفت و با آن می ساخت با مشکلی با پرسش هایی از آن گونه مواجه نمیشد و طبعا از دین و فلسفه و علم و هنر هم خبری نبود . یعنی کلا پدیده ای به نام « فرهنگ » برای انسان مطرح نمی شد ، اما چنین نشده است . آدمی با ضعف های خاصی متولد شده. توأم با این خواست و استعداد که آن ضعفها را از خویشتن بزداید ، توانایی های متعدد و متنوعی را جانشین آنها کند ، و در حوزه ی آفرینش، مخلوقی مشخص و ممتاز گردد . به عبارت دیگر خداوند متعال انسان را طوری آفریده که: -از ثابت ماندن رنج می برد.