کتاب روان شناسی رشد

Developmental psychology
کد کتاب : 41963
شابک : 978-9644236372
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 924
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 20
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روان شناسی رشد اثر علی اکبر شعاری نژاد

کتاب "روان‌شناسی رشد"، به چهار بخش مختلف نوجوانی، جوانی، میانسالی و پیری تقسیم می‌شود. هر بخش به فصولی متمایز طبقه‌بندی شده است. در انتها، واژه‌نامه‌ی اصطلاح‌های انگلیسی-فارسی و فهرست منابع به زبان فارسی و انگلیسی آورده شده‌اند.

بخش نوجوانی کتاب به بررسی تغییرات جسمی، شناختی، اخلاقی و اجتماعی در دوره‌ی نوجوانی می‌پردازد و هفت فصل مختلف را شامل می‌شود. این بخش شامل ارائه‌ی نظریه‌های معروف رشد و بررسی اختلالات رفتاری نوجوانان است.

بخش‌های دیگر کتاب نیز هر کدام به سه فصل تقسیم شده‌اند و مباحث رشد جسمانی، شناختی و اجتماعی را در هر دوره مورد بررسی قرار می‌دهند. به‌علاوه، عناوینی از مرحله‌های رشد عاطفی و اخلاقی نیز در برگیرنده‌ی هر بخش می‌شوند.

در انتها، بخش مربوط به تحول در پیری به بررسی فرآیند پیری، مرگ و داغ‌دیدگی می‌پردازد.

نگارش این کتاب به نحوی است که نظریه‌ها و مفاهیم چندین نظریه‌پرداز را در بر می‌گیرد و از تنوع و تعدادی از منابع انگلیسی و فرانسوی استفاده می‌کند. اقتباس‌ها با ذکر مشخصات منبع و صفحه مرتبط، به خواننده اطمینان می‌دهند که محتوا به صورت کامل و منصفانه ارائه شده است.

این کتاب بخش‌های مختلفی از رشد انسان را شامل می‌شود و با توجه به مخاطبان خود از جمله مربیان، معلمان و کارشناسان بالینی، سعی شده است نیازهای موجود در جامعه‌ی ایران را پاسخگویی کند. البته بیشتر محتوا به تغییر و تحول‌های دوره‌ی نوجوانی اختصاص دارد، زیرا که قشر گسترده‌ای از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. امیدواریم که این کتاب نیازهای مخاطبان خود را به‌خوبی برآورده کند.

کتاب روان شناسی رشد

علی اکبر شعاری نژاد
علی‌اکبر شعاری‌نژاد ۱۳۰۴ در تبریز و درگذشته ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ در تهران ، روان‌شناس ایرانی بود.علی‌اکبر شعاری‌نژاد در سال ۱۳۳۴ فارغ‌التحصیل رشته فلسفه و علوم تربیتی از دانشسرای مقدماتی شد و از همان سال‌ها تدریس در دانش‌سرای مقدماتی و کالج تربیت معلم تبریز و نیز انتشار مجله معلم امروز را آغاز کرد که خودش سردبیر، صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله بود.در سال ۱۳۴۴ به تهران آمد و به تدریس روانشناسی در مدرسه عالی پارس پرداخت و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه تهران سپ...
قسمت هایی از کتاب روان شناسی رشد (لذت متن)
بدیهی است که نوجوان و والدین میانسال، ارزش های مشابهی ندارند و تفاوت میان دو نظام ارزشی تا حدود زیادی به سن آن ها مربوط می شود. طبیعی است که یک نوجوان بیشتر به آینده ی خود فکر کند، در حالیکه والدین میانسال درگیر حل و فصل مشکلات جاری و ملموس تر زندگی هستند. نوجوان آینده ای آرمانی را تجسم می کند، در حالیکه والدین با مشکلات واقعی زندگی دست به گریبانند. شکاف نسل گاهی ممکن است ذهنیت هر دو نسل را تحت تأثیر قرار دهد. مثلا به علت تحولات چشمگیر فرهنگی، اجتماعی و صنعتی، نوجوانان امروزی آزادی خواه ترند و برای حقوق فردی و اجتماعی، از جمله نقش زن و اقلیت های نژادی، ارزش بیشتری قائلند. بدین ترتیب، می توان تفاوت میان افکار و نگرش های والدین و فرزندان نوجوان را به عنوان پدیده ای کم و بیش طبیعی و اجتناب ناپذیر پذیرفت.