کتاب فراسوی اینشتین

Beyond Einstein
(مروری بر تکامل فیزیک نظری پس از اینشتین)
  • 50,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: فاطمی فاطمی
    نویسنده:
کد کتاب : 26111
مترجم :
شابک : 978-9643183462
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فراسوی اینشتین اثر میچیو کاکو

"فراسوی اینشتین" نوشته ی "میچیو کاکو"، "مروری بر تکامل فیزیک نظری پس از اینشتین" را ارائه می دهد. ریاضیدانان و فیزیکدانان برای توضیح و متحد کردن نیروهایی که جهان را اداره می کنند، دچار مشکل هستند؛ به این دلیل که به نظر می رسد دو جهان مجزا در قلمروی فیزیک وجود دارد. یکی تحت قوانین آشنای نیوتن و اینشتین اداره می شود و دیگری جهانی است که به طرز عجیب و غیرقابل پیش بینی توسط مکانیک کوانتومی توضیح داده می شود. از آنجا که ما انسان ها قابلیت پیش بینی را دوست داریم، اغلب هنگامی که دنیای دنج ما دارای چیزی است که با پایگاه دانش تجربی ما مطابقت ندارد، گیج می شویم. این مساله، موضوع اصلی کتاب "فراسوی اینشتین" نوشته ی "میچیو کاکو" است.
فیزیک نیوتن و انیشتین، جهانی قابل پیش بینی هستند. ما ریاضیاتی داریم که توصیف می کند چگونه اجسام در جهان قابل پیش بینی ما، تحت تأثیر گرانش و نیروهای الکترومغناطیسی قرار می گیرند. آنها در جهان ماکروسکوپی حرکت می کنند، سقوط می کنند و وجود دارند؛ این ها همان چیزهایی است که ما بیشتر آنها را روزانه می بینیم و با آنها سروکار داریم.
از سوی دیگر، هرچه بیشتر ذرات کوچک تشکیل دهنده هسته اتم ها را مطالعه کنیم، شواهد بیشتری درمی یابیم که برخی از نیروها و ذرات غیرقابل پیش بینی، جهان ما را در آن سطح زیر اتمی اداره می کند؛ ما نمی توانیم آنها را ببینیم و بنابراین باید تنها استنباط کنیم. آزمایشات نسبتا عجیب و غریبی صورت می گیرد و سپس باید توضیحی تصویری از آنچه دیده شده، به عموم مردم ارائه داده شود. بنابراین لازم است توضیح داده شود که چگونه یک ذره که با سرعت نور حرکت می کند، می تواند در یک حفره نامرئی ناپدید شود و در یک مکان کاملا جدید یا همزمان در دو مکان مختلف ظاهر شود. "فراسوی اینشتین" نوشته ی "میچیو کاکو"، گوشه ای از این مسائل را توضیح می دهد و "مروری بر تکامل فیزیک نظری پس از اینشتین" ارائه می کند.

کتاب فراسوی اینشتین

میچیو کاکو
میچیو کاکو، زاده ی 24 ژانویه ی 1947، آینده گرا، ترویج دهنده ی علم و فیزیکدان ژاپنی/آمریکایی است.کاکو در کالیفرنیا و در خانواده ای ژاپنی/آمریکایی چشم به جهان گشود. او از همان دوران مدرسه، عاشق و شیفته ی علم بود و در گاراژ خانه، آزمایش های عجیبی انجام می داد.در سال 1968، کاکو با بهترین عملکرد ممکن از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد و به آزمایشگاه برکلی در دانشگاه کالیفرنیا پیوست و دکترایش را دریافت کرد. او کتاب های زیادی در مورد نظریه ی رشته ها و نظریه ی میدان کوانتومی نوشته است و یکی از محبوب ...
دسته بندی های کتاب فراسوی اینشتین
نکوداشت های کتاب فراسوی اینشتین
The man knows how to make science interesting.
این مرد می داند چگونه علم را جالب جلوه دهد.
Philadelphia Inquirer Philadelphia Inquirer

Kaku's exploration of the principles of superstring theory are lucid, lively and fullÖas thought-provoking as Stephen Hawking.
اکتشافات کاکو در مورد اصول نظریه فوق ریسمان، شفاف ، سرزنده و همچون آثار استیون هاوکینگ، کاملا تامل برانگیز است.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

With his lucid and wry style [he has a] knack for bringing the most ethereal ideas down to earth.
با سبک شفاف و مفرحش، او استعدادی ذاتی برای آوردن تاثیرگذارترین ایده ها به زمین دارد.
Wall Street Journal Wall Street Journal

قسمت هایی از کتاب فراسوی اینشتین (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: نظریه ابر ریسمان چیست و چرا اهمت دارد؟ آیا ابر ریسمان میتواند موجب تحقق رویای پیوسته برای دستیابی به یک نظریه همه چیز شود؟ این کتاب تاریخ زنده مختصر و هیجان انگیزی از پیشرفت علم فیزیک مخصوصا فیزیک نظری در قرن بیستم است.هدف نویسنده این بوده که این کتاب برای قشر وسیعی از علاقه مندان به فیزیک قابل استفاده باشد.در این راستا،نویسنده کوشش کرده است که پیشرفت سریع این دانش در قرن بیستم را به زبانی ساده ولی جامع نقل کندو در عین حال از شرح جزئیاتی که به مفاهیم پیچیده و زبان ریاضی می انجامد،اجتناب ورزه. آقای میکیو نویسنده اصلی این کتاب،یکی از دانشمندان عصر ما در رشته فیزیک نظری،با تخصص در نظریه ابر ریسمانهاست.او هشت کتاب و هفتاد مقاله علمی درباره ابر ریسمانها،ابرگرانی و فیزیک هسته ای منتشر کرده و شهرت جهانی دارد.اولین متن این کتاب،در 1987 به چاپ رسیده و چندین بار تجدید چاپ شده است.آخرین متن کتاب که برای برگردان آن به زبان فارسی توسط نگارنده مورد استفاده قرار گرفته است،در سال 1999 با تجدید نظر کلی،توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد انگلستان منتشر شده است.