کتاب بردیا و ملکه سرزمین عاج

Bardia
کد کتاب : 27154
شابک : 978-6000101367
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب بردیا و ملکه سرزمین عاج اثر سیامک گلشیری

کتاب «بردیا و ملکه سرزمین عاج» داستان دو نوجوان است به نام های بردیا و بهزاد که نیمه شب پا به اتاق پدربزرگ بردیا که سال گذشته مرده می گذارند تا سر از راز پدربزرگ دربیاورند و در آن جا نسخه عجیبی از کتاب «هزار و یک شب» را پیدا می کنند. آن ها شروع می کنند به خواندن یکی از داستان ها که ناگهان پا به سرزمین آن داستان می گذارند.
سیامگ گلشیری کتاب «بردیا و ملکه سرزمین عاج» را براساس داستان «بدرباسم و ملکه جوهره»، یکی از داستان های هزار و یک شب نوشته است. او در مصاحبه ای که در سایت کتابک منتشر شده است می گوید: «وقتی داستان «بدرباسم و ملکه جوهره» را می خواندم، با خودم فکر کردم می توانست پایان خیلی خیلی بهتری داشته باشد و می توانست خیلی پیچیده تر از چیزی باشد که حالا هست. بعد فکر کردم یک نفر می تواند وارد این قصه شود و مسیر داستان را تغییر بدهد. بسیاری از شخصیت هایی که بردیا و دوستش با آن ها مواجه می شوند، همان شخصیت های قصه هستند. منتها شخصیت های دیگری هم به این جهان اضافه شده اند. همین طور شهرها و مکان های دیگری که در داستان اصلی نیستند. با وجود این من نام آن ها را از قصه های دیگر هزار و یک شب انتخاب کردم. درواقع درباره بقیه شخصیت ها فقط نام شان از هزار و یک شب گرفته شده.»

کتاب بردیا و ملکه سرزمین عاج

سیامک گلشیری
سیامک گلشیری (زاده 27 مرداد، 1347) نویسنده و مترجم معاصر ایرانی است. او پسر احمد گلشیری و برادرزاده هوشنگ گلشیری از دیگر مترجمان و نویسندگان ایرانی است.سیامک گلشیری در یک خانوادهٔ فرهنگی در اصفهان متولد شد. دوران کودکی را در اصفهان سپری کرد و سپس در شش سالگی به همراه خانواده، به سبب تغییر شغل پدر، به تهران مهاجرت کرد. بعد از انقلاب، در ۱۳۵۹، بار دیگر به اصفهان بازگشت. در اواخر دوران دبیرستان به فعالیت های نمایشی روی آورد و چندین نمایشنامه را روی صحنه برد. با پایان این دوران تحصیلی، این فعالیت...