کتاب باستانشناسی غرب ایران

The Archaeology of western Iran
  • 44,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: سمت سمت
    نویسنده:
کد کتاب : 28193
مترجم :
شابک : 978-6000206857
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 676
سال انتشار شمسی : 1388
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب باستانشناسی غرب ایران اثر فرانک هول

«فرانک هول»، که سال ها به حفاری و پژوهش در محوطه باستانی غرب ایران پرداخته است، در این اثر ارزشمند، 11 مقاله از خود و هفت باستان شناس دیگر را گرد آورده است. این کتاب دوره زمانی از حدود هزاره هفتم ق.م تا پایان دوره ساسانی را دربرمی گیرد و بر داده های به دست آمده از بررسی های سطحی تکیه دارد که بیشتر به الگوهای استقرایی غرب و جنوب غرب ایران مربوط می شوند.
این مجموعه را که مدارک فراوانی اعم از اطلاعات گاه نگاری و نقشه برداری بسیار سودمند در بر دارد، پس از اینکه «هول» با دقت و ظرافت فراهم آورد، توسط «جانسون» به روشنی خلاصه شد. باید به ناشر، ویراستار و نویسندگان کتاب تبریک گفت که بدون دوری جستن از مباحث نظری، شیوه شناختی و مفاهیم تاریخی، مجموعه ای غنی و مهم از داده های تجربی را در قالب این اثر به مخاطبان ارائه داده اند.
مترجم نیز با بهره جستن از دانش علمی و زبردستی، ترجمه ای روان از این اثر ارائه داده است و با ارتباط علمی با نویسنده، کتاب را مزین به مقدمه ای به قلم وی نموده است.

کتاب باستانشناسی غرب ایران

فرانک هول
فرانک هول (Frank Hole‎؛ زادهٔ) باستان‌شناس و مستشرق آمریکایی است که برای مساعی‌اش در زمینهٔ ایران پیش از تاریخ، ریشه‌های انقلاب نوسنگی، و باستانی‌شناسی مردمان رمه‌گردان شناخته می‌شود. او استاد بازنشستهٔ دانشگاه ییل است.