کتاب راز بزرگ

The Big Secret
(فراماسون ها و سلطنت پهلوی)، (2جلدی)
  • 30 % تخفیف
    1,250,000 | 875,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 28261
شابک : 978-9644051180
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1145
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب راز بزرگ اثر محمود طلوعی

"راز بزرگ" اثری است از "محمود طلوعی" که در آن اسرار مربوط به "فراماسون ها و سلطنت پهلوی" را آشکار کرده است. این کتاب که حدود دو دهه‌ی پیش در دو جلد منتشر شد، به یکی از جنجالی‌ترین تشکیلات تاریخ بشریت و ارتباط آن با رژیم سلطنتی پهلوی پرداخته است. در پژوهشی که "محمود طلوعی" در کتاب "راز بزرگ" سازمان داده است، به تاریخچه‌ و سوابق فراماسونری در ایران و جهان پرداخته شده و تشکیلات آنها مورد بررسی قرار گرفته است.
نام فراماسونری حداقل یک بار هم که شده، به گوش تقریبا همه‌ی افراد خورده است و برخی از مشهورترین افراد جهان نیز در این تشکیلات عضویت دارند. اما با وجود شهرت سرسام‌آور فراماسونری، نویسنده برای آن دسته از مخاطبینی که ممکن است چندان با آن آشنا نباشند، مبانی فراماسونری و سوابق تاریخی آنها را از ابتدا تا انتهای قرن بیستم، همراه با شیوه‌ی شکل‌گیری تدریجی فراماسونری، تشریح کرده است. "محمود طلوعی" سیر تحول و دگرگونی این تشکیلات را زیر ذره‌بین برده و برخی از ناشناخته‌ترین وجوه آن را برای مخاطب موشکافی کرده است.
در کتاب "راز بزرگ"، به چیستی فراماسونری هم از لحاظ تئوری و هم از لحاظ عملی پرداخته شده و تشکیلات و درجات آنها از وضعیت مقدماتی تا درجات عالی بررسی شده است. "محمود طلوعی" قسمتی از کتاب را به نقش و عملکرد فراماسونری در جهان امروز اختصاص داده و نقش آنها را در بزرگترین تحولات و انقلاب‌های سراسر جهان نیز تجزیه و تحلیل می‌کند. این کتاب پس از پرداختن به کلیات فراماسونری و معرفی برخی از مشهورترین چهره‌های آن در دنیا، به "فراماسون ها و سلطنت پهلوی" می‌رسد و جریان‌های فراماسونری را در کشور خودمان و در دوران پهلوی، بررسی می‌کند.

کتاب راز بزرگ

محمود طلوعی
طلوعی در سال ۱۳۰۹ در شهر میانه آذربایجان شرقی به دنیا آمد.وی تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش و دوران دبیرستان را در مدرسه دارالفنون تهران سپری کرد. این پژوهشگر تاریخ مدرک کارشناسی خود را در رشته ادبیات فرانسه از دانشگاه تهران دریافت کرد و همزمان با تحصیل، در مطبوعات آن دوره کار می کرد. وی ۱۰ سال، سردبیری نشریه «خواندنی ها» را بر عهده داشت. طلوعی در سال ۱۳۵۰ وارد مجلس شورای ملی وقت شد و پس از پیروزی انقلاب به حرفه نویسندگی پرداخت.مجله خواندنی ها، که دوره انتشارش نزدیک چهار دهه ادامه داشت، از سال...
قسمت هایی از کتاب راز بزرگ (لذت متن)
در دوره محمدرضا پهلوی برخلاف دوران رضاشاه با گسترش روابط سیاسی با غرب به خصوص انگلستان لژهای فراماسونری فراوانی در ایران تاسیس شد.در این دوره، اندیشه فراماسونری، به شکل بسیار نظام مند و هدفدار به کار خود ادامه داد، به گونه ای که در رأس حکومت می شد فراماسون های زیادی را دید. محمدعلی فروغی مشهور به ذکاء الملک که به عنوان نخست وزیر رضاشاه و اولین نخست وزیر محمدرضا شاه به شمار می رفت، خود از فراماسون های نامی آن دوران به شمار می رفت. سیدحسن تقی زاده نیز از فراماسون های پیشینه دار و از کسانی است که به لژ بیداری ایران پیوست و بعدها نیز از لژهای دیگری هم سر درآورد.