کتاب چهره واقعی علم

Alam
کد کتاب : 49813
شابک : ‏‫‭978-9644053375‮‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 680
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب چهره واقعی علم اثر محمود طلوعی

امیر اسدالله علم نخست وزیر و وزیر دربار دوران سلطنت محمدرضاشاه، یکی از چهره های مرموز و بحث برانگیز تاریخ معاصر ایران است، که از نظر ارتباباط پنهانی و نقشی که در دوران سلطنت پهلوی های ایفا کرد، او را تا حدی می توان با عبدالحسین تیمورتاش وزیر دربار مقتدر اوایل سلطنت رضاشاه مقایسه نمود. برخلاف تیمورتاش علم بیش از سی سال از دوران سلطنت محمدرضاشاه، از روزی که به عنوان «پیشخدمت مخصوص» وارد خدمت دربار شد، تا احراز نخست وزیری و وزارت، نزدیک ترین و محرم ترین فرد به شاه بود.
چهره واقعی علم در زمان حیات او پوشیده ماند و کمتر کسی از اسرار زندگی او آگاه بود.
نویسنده این سطور، که با شخص علم و بسیاری از محارم و دوستان و بستگان او از نزدیک آشنا بوده و کم و بیش از نقش کلیدی وی در رژیم گذشته آگاهی داشته، قبلا در چند کتاب از جمله «پدر و پسر» و «بازیگران عصر پهلوی» اطلاعات خود را درباره علم بازگو کرده است و حالا در کتابی مستقل با تفسیر و جزئیات بیشتر بخه نقش او در تاریخ معاصر ایران می پردازد.

کتاب چهره واقعی علم

محمود طلوعی
طلوعی در سال ۱۳۰۹ در شهر میانه آذربایجان شرقی به دنیا آمد.وی تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش و دوران دبیرستان را در مدرسه دارالفنون تهران سپری کرد. این پژوهشگر تاریخ مدرک کارشناسی خود را در رشته ادبیات فرانسه از دانشگاه تهران دریافت کرد و همزمان با تحصیل، در مطبوعات آن دوره کار می کرد. وی ۱۰ سال، سردبیری نشریه «خواندنی ها» را بر عهده داشت. طلوعی در سال ۱۳۵۰ وارد مجلس شورای ملی وقت شد و پس از پیروزی انقلاب به حرفه نویسندگی پرداخت.مجله خواندنی ها، که دوره انتشارش نزدیک چهار دهه ادامه داشت، از سال...