کتاب جهان بینی ها

Worldviews
(درآمدی برتاریخ وفلسفه علم)
کد کتاب : 28274
مترجم :
شابک : 978-6002783752
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 622
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت
نوع چاپ : دیجیتال - POD

معرفی کتاب جهان بینی ها اثر ریچارد دویت

کتاب «جهان‌بینی‌ها: در آمدی بر تاریخ و فلسفه علم»، روز به روز شهرت خود را به عنوان متن مقدماتی قابل اعتمادی در مورد تحولات تاریخی و مسائل فلسفی که دیدگاه علمی ما را نسبت به جهان پیرامون ما نشان می‌دهد، افزایش می‌دهد.
این کتاب نمایانگر مقدمه ای نوآورانه برای تاریخ و فلسفه علم است که به ویژه برای کسانی طراحی شده است که برای اولین بار به این موضوع می پردازند. نسخه جدید به روز شده شامل اضافه شدن فصل هایی با تمرکز بر قوانین علمی، نظریه تکاملی و پیامدهای تکامل است. کتاب جهان بینی ها تحولات تاریخی و مضامین فلسفی کلیدی را پوشش می دهد که بر دیدگاه علمی ما از جهان پیرامون تأثیر گذاشته است. این کتاب همچنین انتقال از جهان بینی ارسطویی به جهان بینی نیوتنی به جهان بینی جدید و در حال توسعه را تجزیه و تحلیل می کند. و در نهایت کتاب جهان بینی ها چالش های جهان بینی علمی غربی را که توسط اکتشافات اخیر به وجود آمده است بررسی می کند
در ابتدای این کتاب آمده است:
«اگرچه اصطلاح «جهان بینی» برای بالغ بر یکصد سال به طرز گسترده ای استفاده شده، اصطلاحی نیست که تن به نوعی تعریف معیار بدهد. لذا بد نیست در ابتدا طرز کاربرد خود از این اصطلاح را روشن کنم. به کوتاه ترین عبارت ممکن، من اصطلاح «جهان بینی» را در اشاره به نظامی از باورهایی که مثل قطعات یک جورچین با یکدیگر جفت و جور شده اند استفاده خواهم کرد. به عبارت دیگر، یک جهان بینی نه صرفأ مجموعه ای از باورهای مجزا، مستقل و نامربوط، بلکه نظامی از باورهای درهم تنیده، مرتبط و به هم پیوسته است.»

کتاب جهان بینی ها

نکوداشت های کتاب جهان بینی ها
The book has great merits and is very readable, and beginners inhistory of science and philosophy of science will appreciate thewealth of information that it offers.
این کتاب محاسن زیادی دارد و بسیار خواندنی است و مبتدیان تاریخ علم و فلسفه علم از انبوه اطلاعاتی که ارائه می دهد قدردانی خواهند کرد.
Aestimatio

Written in clear and comprehensible prose and supplemented byeffective diagrams and examples, Worldviews is an ideal text foranyone new to the history and philosophy of science.
جهان بینی ها که با نثری واضح و قابل درک نوشته شده و با نمودارها و مثال های موثر تکمیل شده است، متنی ایده آل برای هر کسی است که تازه وارد تاریخ و فلسفه علم شده است.
History andPhilosophy of the Life Sciences

قسمت هایی از کتاب جهان بینی ها (لذت متن)
هدف اصلی این فصل معرفی مفهوم جهان بینی است. این مفهوم نیز همچون اکثر مفاهیمی که بناست در کتاب حاضر بررسی شوند، به مراتب از آنچه در وهله اول می نماید پیچیده تر از آب در خواهد آمد. با این همه، ما کارمان را با تعریفی نسبتا سرراست از این مفهوم آغاز می کنیم. سپس در ادامه، با کسب شناختی بهتر از جهان بینی ارسطویی و همچنین جهان بینی خودمان، به شناختی بهتر از برخی پیچیدگی های مربوطه هم خواهیم رسید.