کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس امپراتور شهر افسوس

Sepanj-e Ranj va Shekanj
کد کتاب : 29003
شابک : 978-6002297334
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 91
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس امپراتور شهر افسوس اثر محمود استاد محمد

مجموعه ی پیش رو دربردارنده ی نمایش نامه هایی با عناوین “سپنج رنج و شکنج” و “دقیانوس امپراتور شهر افسوس” از محمود استاد محمد، نمایش نامه نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر است که توسط انتشارات چشمه به چاپ رسیده است.

کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس امپراتور شهر افسوس

محمود استاد محمد
محمود استادمحمد (زادهٔ ۳ آبان ۱۳۲۹ تهران ـ درگذشتهٔ ۳ مرداد ۱۳۹۲ تهران) نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر ایرانی بود.او در سال ۱۳۲۹ در محله دروازه دولاب تهران به دنیا آمد. وی فعالیت نمایشی خود را در نوجوانی پس از آشنایی با استادش محمد آستیم و سپس نصرت رحمانی و عباس نعلبندیان و با بازی در نمایش‌های بیژن مفید و عضویت در آتلیه تئاتر آغاز کرد و در سال ۱۳۴۷ با بازی در نمایش «شهر قصه» (در نقش خر) به شهرت رسید. وی همچنین در سال ۱۳۴۸ در نمایش «نظارت عالیه» به ک...
دسته بندی های کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس امپراتور شهر افسوس
قسمت هایی از کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس امپراتور شهر افسوس (لذت متن)
چند عابر در این سو و آن سو می پلکند. یک نقاش ژولیده و شوریده، در کنار یک بوم نقاشی مشغول کار است. بوم نقاشی بزرگ است و سفید. سفید یک دست، بدون هیچ طرح و نقش و رنگی. بر نیمکتی که بوم روی آن سوار شده است چندین کاسه ی رنگ و مقادیری قلم مو- در اندازه های گوناگون- دیده می شود، ولی در کاسه ها و بر قلم موها هیچ اثری از رنگ به چشم نمی خورد مگر سفید. نقاش آن چنان که نقاشان قلمی بر کاسه ی رنگ می زنند و نقشی بر بوم می نشانند و پس از برانداز حاصل کار، قلم دیگر و رنگی دیگر، به طرز کاملا عادی کار می کند و عابران- به طرز کاملا عادی تر- یک یک و دودو می آیند، لحظاتی می ایستند، نگاه می کنند و از آن همه هنر محظوظ می شوند.